Level Recruitment hjälper dig att rekrytera account manager

Kontakta oss

Rekrytera Account Manager

En Key Account Manager (KAM) är en viktig nyckelspelare i verksamheten, som arbetar för att stärka kundrelationer och maximera affärsmöjligheter. En KAM skapar långsiktiga, strategiska partnerskap med viktiga kunder och säkerställer att deras behov tillgodoses på bästa sätt. Vi på Level Recruitment har kunniga konsulter med lång erfarenhet av att rekrytera Key Account Manager som engagerat driver er affärsutveckling framåt.

Viktiga egenskaper som KAM

Vid rekrytering av KAM är det lika viktigt att kandidaten har en stark förståelse för affärer, som för god kommunikation. En Key Account Manager måste kunna identifiera och utveckla affärsmöjligheter hos befintliga kunder, samtidigt som de investerar i redan existerande relationer som bidrar till företagets långsiktiga framgång.

En framgångsrik Key Account Manager kan arbeta både operativt och strategiskt för att kunna skapa skräddarsydda lösningar för sina kunder. Därför är erfarenhet av att arbeta med stora och komplexa kundkonton ofta ett grundläggande krav.

Tips för att rekrytera rätt Key Account Manager

För att lyckas med rekrytering av Key Account Manager är det viktigt att ha en klar bild av vilka specifika krav som gäller för rollen. Här är några tips för att hitta er bästa kandidat:

Dokumenterad erfarenhet: Studera kandidaternas historik av affärsutveckling, kundnöjdhet och försäljningsmål för att få en bättre bild av deras tidigare prestationer. Be om dokumenterade resultat från tidigare uppdrag.

Genomför tester: Eftersom en KAM ofta förhandlar för att skapa starka relationer med kunder är det viktigt att kandidaten har utmärkta kommunikationsfärdigheter. Att genomföra intervjuer och case-studier kan vara ett bra sätt att säkerställa denna kompetens.

Skapa tydliga förväntningar: För att säkerställa att både företaget och kandidaten blir nöjda, är det viktigt att tydligt kommunicera vilka arbetsuppgifter, prestationer och mål som förknippas med rollen.

Attraktiv arbetsplats: För att kunna locka kandidater är det som arbetsgivare viktigt att ha ett attraktivt erbjudande, genom goda utvecklingsmöjligheter, en stark företagskultur och konkurrensmässiga förmåner.

Ska vi kontakta dig?

Fyll i formuläret nedan så hör en rekryteringsexpert av sig till dig.

  • Läs mer här
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Aktuella artiklar

25 juni 2025, av Level Recruitment

Coop Sverige AB: “Kombinationen av rak feedback, professionalism och det personliga är det bästa med Level Recruitment”

Samarbetet mellan Coop Sverige AB och Level Recruitment sträcker sig många år tillbaka i tiden. Tack vare en öppen och tät dialog samt stor kunskap ...
10 juli 2024, av Level Recruitment

Så måste logistikföretag rekrytera för att framtidssäkra kompetensen – 3 råd från experten

Logistikbranschen befinner sig mitt i ett skifte, med den fjärde industriella revolutionen som en stark pådrivande kraft. Så vad måste man tänka på när det ...
18 juni 2024, av Level Recruitment

Så kan bygg- och fastighetsbolag lyckas med kommande rekryteringsutmaningar – 3 råd från experten

Efter en tid av en stillastående arbetsmarknad förväntas bygg- och fastighetsbranschens rekryteringar komma igång igen till hösten. Så hur ska man gå tillväga för att ...

Referensuppdrag hos Level Recruitment

Rekrytera Account Manager

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}