Har du ledarerfarenhet och vill arbeta i en ledande roll med fokus på verksamhetsutveckling? Har du tidigare arbetat med Change Management och motiveras av att engagera och inspirera andra i förändring? Getinge söker just nu en Service Operation Manager med intresse av att driva förändringsarbete.
Om tjänsten
Som Service Operation Manager ansvarar du för 5 medarbetare inom Teknisk Support. Gruppen präglas av en djup teknisk kunskap och fungerar som navet för den interna organisationen och kunder när det gäller suppportärenden. I rollen kommer du att arbeta med att bygga teamet samt dess arbetsprocesser. Vidare är du ansvarig för att öka produktiviteten i serviceutförandet. Detta sker genom att du skapar standardiserade och effektiva processer för serviceorganisationen som implementeras på nordisk nivå. Initialt sker en översyn; hur arbetar man i de olika nordiska länderna för att snabbt implementera de bästa processerna. När det är på plats så påbörjas det kontinuerliga arbetat med att finslipa och justera processer för maximal kundnöjdhet.
Du kommer att ha ett tätt samarbeta med servicechefer och serviceledare i Norden med målet att uppnå kvalitets-, leverans- och processeffektivitet. Din roll blir att inspirera och utveckla en kultur som arbetar mot ständiga förbättringar.
Ett av målen med rollen är att skapa en ökad kundnöjdhet samt lyfta kunskapen hos dom interna medarbetarna genom att se till att alla arbetar på bästa och effektivaste sättet. Det kommer att lösa problemen hos kund snabbare och skapa en starkare teamkänsla.
I rollen ingår bland annat:
Tjänsten är placerad på Getinges kontor i Solna och rapporterar till Nordic General Manager. Du ingår i serviceorganisationens nordiska ledningsgrupp.
Medarbetarna i ditt team är placerade i Getinges utanför Halmstad. Då du arbetar nära ditt team och med servicecheferna för de nordiska länderna förväntas du resa cirka en dag varannan vecka.
Är det här du?
Vi söker dig med högskole- eller akademisk utbildning, Du har dokumenterad erfarenhet av förändringsarbete/Change Management och är van att analysera, ta fram, utveckla och implementera processer och rutiner. Vidare är det ett krav att du har haft personalansvar samt har arbetat med såväl tjänstemän som kollektivanställda. Har du arbetat i en nordisk organisation är detta meriterande.
Då koncernspråket är engelska ser vi att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Har du erfarenhet av norska, finska eller danska är detta meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har förmågan att självständigt och ihärdigt driva arbetet framåt på ett strukturerat och resultatorienterat sätt. Du är förändringsbenägen och har förmågan att analysera saker från flera perspektiv. Slutligen söker vi dig som är kommunikativ och som har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, både internt och externt.
Sökord: verksamhetsutveckling, affärsutveckling, spare parts, reservdelar, ventilatorer, medtech, industri, teknik, LEAN, förbättringsarbete, effektiviseringsarbete
Together we can make a difference.
At Getinge we are dedicated and passionate about helping our customers to save lives and ensure excellent care. We provide innovations for operating rooms, intensive-care units, sterilization departments and for life science companies and institutions. A position at Getinge will provide career opportunities that both inspire and challenge. Here, you can make a difference every day! www.getinge.com/se.
Together we can make a difference.
At Getinge we are dedicated and passionate about helping our customers to save lives and ensure excellent care. We provide innovations for operating rooms, intensive-care units, sterilization departments and for life science companies and institutions. A position at Getinge will provide career opportunities that both inspire and challenge. Here, you can make a difference every day! www.getinge.com/se.