Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

System Ansvarig / System Manager Procurement till Bravida

Är du tekniskt intresserad och har erfarenhet av att arbeta med komplexa och transaktionstunga system? Vill du vara en del av ett växande börsnoterat företag som är rankad till en av Sveriges bästa arbetsgivare? Bravida erbjuder dig en spännande roll där du får Systemansvar för företagets inköpssystem som är ett av koncernens mest affärskritiska system.

Om tjänsten

Bravida är just nu inne i en stor tillväxtfas där de gör en transformationsresa och digital satsning inom hela koncernen. Detta innefattar bland annat att vidareutveckla och effektivisera företagets systemstöd.

Som Systemansvarig inom Procurement tillhör du avdelningen ”Production Systems” som består av systemspecialister och systemansvariga med ett gemensamt uppdrag i att stötta koncernens alla produktionsnära system inklusive delsystem.

Bravida står inför en spännande resa där de ska implementera ett nytt inköpssystem med start under våren 2022. Som ytterst ansvarig för detta system, kommer du in i en spännande och initial projektfas där du får ett stort mandat att påverka företagets framtida systemstöd och dess utformning. Du kommer att slussas in i det gamla inköpssystemet för att parallellt vara med i implementationen och integrationen mellan de olika systemen. Rollen har helhetsansvaret för Inköpssystemet där du säkerhetsställer att dess tjänster dagligen stödjer Bravidas produktion i vardagen. Tillsammans med stakeholders bygger du utvecklingsplaner och säkerställer att systemet stödjer affärsplan, inköpsstrategi samt IT-strategi. Vidare ansvarar du för den operativa och taktiska koordineringen samt agerar Single Point of Contact mot partners och systemleverantören.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:

  • Medverka i implementationen av det nya inköpssystemet och säkra att det integrerar väl med andra system
  • Medverka till att driva, genomföra och löpande utveckla samt underhålla systemet
  • Driva processutveckling tillsammans med Bravidas inköpsfunktion och säkerställa en bred förankring av beslut.
  • Koordinera den dagliga driften av systemet med tillhörande integrationer
  • Säkerställa processer och rutiner följs utifrån förvaltningsmodell
  • Koordinera och driva utvecklingsfrågor tillsammans med andra funktioner inom Digital Development eller i nära samarbete med inköp

I rollen ingår det även att agera 3rd linesupport för komplexa systemärenden och vid behov eskalera dessa till systemleverantören samt säkerställa att supportfunktioner finns etablerade utifrån verksamhetens SLA.

Tjänsten är placerad på Bravidas trevliga och nyrenoverade huvudkontor vid Telefonplan.

Är det här du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat med komplexa och transaktionstunga system gärna i en roll som Systemspecialist, Systemansvarig eller likvärdig roll. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har en god vana av att arbeta med integrerade lösningar kopplat till olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i ett inköpssystem eller produktionssystem tidigare men det är inte ett krav. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika affärsfrågor och förstå olika intressenter. För att lyckas i rollen är du en kommunikativ lagspelare som motiveras av att leda och driva frågor framåt med goda resultat. Du drivs och motiveras av eget ansvar och är duktig på att prioritera rätt för att uppnå tydliga deadlines. Du har en god vana av att arbeta tvärfunktionellt och att utbyta kunskaper och erfarenheter kollegor emellan. Prestigelös, strukturerad, nyfiken, och affärsmässig är egenskaper som Bravida värderar högt.

På Bravida jobbar vi gärna i team. Stämningen är öppen och vänlig och vi hjälps åt i jobbet, men du måste också kunna leda dig själv. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Vad erbjuder vi dig?

Du erbjuds möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom Integration och systemstöd där du får helhetsansvaret för företagets inköpssystem som är ett mycket centralt processområde. Då rollen är ny får du möjlighet att forma en ny roll med stort eget ansvar att få påverka din arbetsvardag samt vilken riktning din framtid ska ta.

Bravida är störst i Norden inom service och installation av de funktioner som ger fastigheter liv. Våra huvudsakliga teknikområden är el, vs, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla och kraft. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare.

Läs mer om Bravida: www.bravida.se

Vårt erbjudande till dig: www.bravida.se/att-jobba-pa-bravida/

Om företaget

Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 12 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se


Om företaget

Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 12 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se

System Ansvarig / System Manager Procurement till Bravida

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}