Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Erfaren supporttekniker sökes till Nynas!

Till vår uppdragsgivare Nynas söker vi nu en supporttekniker till Service Desk och 2nd line. Du får en tekniskt koordinerande roll på avdelningen vilket innebär att leda och coacha dina kollegor. Nynas Service Desk arbetar med att ge support med hög kvalité till användare runt om i världen. Vill du arbeta för ett globalt och världsledande företag i en spännande bransch så är detta tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter och tjänsten
I din roll kommer du att arbeta med att initiera, driva och genomföra förbättringar samt vara avdelningschefen behjälplig rörande frågor inom området. Du förväntas ta stort ansvar vad gäller utveckling och förbättring av ITIL processerna. Kontakt med leverantörer och konsulter ingår också i rollen. Som erfaren supporttekniker kommer du att vara delaktig i IT-relaterade projekt och aktiviteter som spänner över flertalet länder för att skapa en mer tekniskt användarvänlig miljö internt på Nynas.

Service Desk är ansvarig för att ge teknisk support på Office 365, Windows operativsystem, applikationer, Group policys och utföra tester/verifiering av problem/lösningar. I rollen som supporttekniker kommer du arbeta med ärenden på 2nd line-nivå. Detta innebär bland annat avancerad teknisk felsökning samt att lösa tekniska användarproblem till medarbetare placerade i Johanneshov samt på Nynas övriga 30 kontor runt om i världen.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi vill att du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med IT-support. Har du dessutom haft en koordinerande och coachande roll så är det mycket meriterande. Vi söker dig som har erfarenhet av felsökningar och support inom Windows, Office 365, nätverk samt hantering av Active Directory. Vidare ska du ha goda kunskaper om ITIL processer. Det är meriterande om du har kunskap om systemet Service Now. Vi vill dessutom att du har goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en person som är driven och lösningsorienterad. Du har ett naturligt ledande och coachande förhållningsätt utan att inta chefsrollen. Du trivs med att arbeta ihop med andra och ser därmed teamarbete som en självklar del av ditt arbete.

Du rapporterar till Workplace & Support Governance Manager och är placerad på Nynas huvudkontor i Johanneshov i ett hjälpsamt team med en god stämning.

Om företaget

Om Nynas

Nynas är ett annorlunda oljebolag – vi vill nyttja olja, inte elda upp den.

Med omkring 1 000 medarbetare, produktionsanläggningar i Europa och Sydamerika samt kontor i över 30 länder, är Nynas inriktat på att forska om, producera och leverera nafteniska specialoljor och bitumen till en växande global marknad. Tillsammans med våra kunder har vi kunskapen att hitta nya tillämpningar och möta nya utmaningar som kan hjälpa till att forma vårt samhälle.

Vi utvecklar olja vidare för att skapa värde för våra kunder och den värld vi lever i.

Om företaget

Om Nynas

Nynas är ett annorlunda oljebolag – vi vill nyttja olja, inte elda upp den.

Med omkring 1 000 medarbetare, produktionsanläggningar i Europa och Sydamerika samt kontor i över 30 länder, är Nynas inriktat på att forska om, producera och leverera nafteniska specialoljor och bitumen till en växande global marknad. Tillsammans med våra kunder har vi kunskapen att hitta nya tillämpningar och möta nya utmaningar som kan hjälpa till att forma vårt samhälle.

Vi utvecklar olja vidare för att skapa värde för våra kunder och den värld vi lever i.

Erfaren supporttekniker sökes till Nynas!

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}