Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Mobilization Manager till Compass Group, Stockholm

Har du erfarenhet av att ha arbetat i projektform och drivs av att agera spindeln i nätet? Har du förmågan att upprätthålla struktur i en dynamisk miljö? Då kanske rollen som Mobilization Manager på Compass Group är något för dig! Här erbjuds du en spännande roll där du ges stort frihet under ansvar och med stor påverkningsgrad.

Om tjänsten

Som Mobilization Manager tillhör du Operational Excellence. Rollen är ytterst ansvarig för att driva mobiliseringsprojekt inom Compass Group och ansvara för uppstart av nya kontrakt. Det kan dels vara uppstart av nya kundkontakt inom vår restaurangverksamhet, ombyggnation av befintliga restauranger samt att avslut av kontrakt sker på bästa sätt. Det kan även vara projekt med uppstart av integrerade supporttjänster inom Soft FM vilket är ett satsningsområde inom Compass Group. Du driver projekt inom Compass Group mot både privata samt offentliga kunder Du uppdaterar, utvärderar och följer upp etablerings- och avyttringsprocessen. I rollen har du många kontakter både internt och externt och verkar på plats ute i Compass Groups verksamheter och är därför en nyckelspelare i Compass Groups representation.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Uppstart av nya uppdrag inom restaurangverksamhet med ansvar för att koncept implementeras korrekt utifrån avtalade kundkrav
  • Kravställning av ombyggnationer av befintliga restauranger
  • Uppstart av uppdrag med integrerade supporttjänster såsom lokalvård, reception, konferens, vaktmästeri samt kontorstjänster
  • Koordinerar interna och externa parter
  • Ansvar för att kontinuerligt förbättra projektplaner och process enligt bästa praxis
  • Utveckla och uppdaterade mobiliseringsplaner för komplexa / stora kontrakt
  • Tillämpa kvalitetssäkring genom stage-gate management, riskreducering och möjlighetshantering i nya kontrakt
  • Arbeta mot kontraktets budget
  • Hålla i utbildning och introduktion till koncepten
  • Delta i kundmöten

Du rapporterar till Head of Transformation and Change och rollen är placerad i Mall of Scandinavia i Solna. Rollen innebär en till två övernattningar per månad, då det krävs att du är ute on site. Rollen arbetar rikstäckande.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i projektform (resurs-tid- och ekonomisk planering). Vidare har du tidigare arbetat i en representativ roll och är därmed van vid att agera representativt både mot externa och interna kontakter. Vi ser också att du har goda kunskaper i Office-programmen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från förhandling, försäljning och arbetat i en internationell eller stor, komplex organisation. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet från restaurangbranschen, FM bolag eller besöksnäringen.

Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Körkort B är ett krav för denna roll.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ och flexibel, som alltid agerar lösningsorienterat. Vi ser att du är serviceinriktad och vad som kallas för ”people person”, du trivs i en social roll med många kontaktytor. Vi ser också att du trivs i en roll som kräver god struktur, noggrannhet och detaljmedvetenhet då rollen ställer krav på att hantera många parametrar samtidigt.

Sökord: Etablerings Manager, Office Manager, Flyttkoordinator, Kontorsansvarig, Avtal, Facility Manager, FM Manager, Change Management, driftchef, projektledare

Om företaget

Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor! I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension.

Compass Group i Sverige omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi erbjuder service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. www.compass-group.se

Om företaget

Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor! I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension.

Compass Group i Sverige omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi erbjuder service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. www.compass-group.se

Mobilization Manager till Compass Group, Stockholm

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}