På denna webbplats används cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre.

Jag accepterar

Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Projektledare till Savills

Vill du leda utmanande och stimulerande byggprojekt och gillar att arbeta i en affärsdriven och internationell miljö under stark tillväxt – då kommer du att trivas på Savills!

Arbetsuppgifter och tjänsten
Projektgruppen behöver förstärkas och vi söker nu en riktigt vass projektledare som är van att självständigt driva både större och mindre byggprojekt, ny- och ombyggnationer. På Savills får du ett stimulerande och omväxlande arbete, en bred projektledarroll med ett stort mått av eget ansvar och möjlighet att påverka. Savills har många intressanta uppdrag och erbjuder goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Som projektledare kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att:

  • Leda projekt som innefattar både underhåll och större ROT-projekt i de bostads- och
    affärsfastigheter i Stockholmsområdet som Savills utvecklar och förvaltar.
  • Styra projekt mot uppsatta mål, avseende ekonomi, tid och teknik, med fortlöpande
    rapportering, besiktning och slutredovisning av projekt.
  • För fastighetsägares räkning ta rollen som byggherreombud.
  • Ta fram beslutsunderlag, göra inventeringar och utredningar inför projekt
  • Ansvara för framtagande av produktions- och investeringskalkyler
  • Genomföra upphandling och inköp av leverantörer
  • Koordinera, leda och följa upp pågående projekt med förvaltning och leverantörer

Tjänsten är placerad på Savills huvudkontor vid Sergels Torg och du rapporterar till Avdelningschefen för projektavdelningen.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet av byggprojektledning och en bred bakgrund av att arbeta med om- och tillbyggnationer, underhålls- och ROT-projekt av bostäder och kommersiella fastigheter, gärna från konsultsidan. Som person tar du ett självständigt ansvar för dina projekt, har en hög drivkraft och trivs med att arbeta i team. I rollen som projektledare ställs höga krav på god kommunikativ förmåga samt lyhördhet för kundens vision och förväntningar för att lyckas väl med ett projektgenomförande. Vidare är det av stor vikt att du är organisatorisk då vi leder våra projekt på ett strukturerat arbetssätt genom alla projektets faser.

Vi ser med fördel att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande byggteknisk utbildning och goda kunskaper i engelska i tal och skrift då Savills är en internationell koncern.

De som arbetar på Savills har en tydlig passion för fastigheter och det vill vi såklart att du delar. Som projektledare har du många kontaktytor och det är därför väldigt viktigt för oss att du har en professionell och affärsmässig inställning, att du är lyhörd, lösningsinriktad och har kunden i fokus. Savills sätt att arbeta kännetecknas av snabba beslut, prestigelöshet och en platt struktur som möjliggör en god entreprenörsanda varför vi värdesätter att du är resultatinriktad, måldriven och har ett stort engagemang för ditt arbete.

Om Savills
Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda i över 700 kontor spridda på mer än 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.

Läs mer på www.savills.se.

Om Savills
Savills är en av världens ledande fastighetsrådgivare med 30 000 anställda i över 700 kontor spridda på mer än 60 länder runt om i världen. Savills i Sverige tillhandahåller bred expertis till både lokala och internationella kunder. Vi erbjuder rådgivning inom fastighetstransaktioner, corporate finance, värdering, analys och due diligence, uthyrning, fastighetsförvaltning och projektledning.

Läs mer på www.savills.se.

Projektledare till Savills

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}