Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Processledare Leveransplanering till Anticimex

Anticimex har idag omkring 900 tekniker som dagligen hjälper företagets kunder med olika uppdrag kopplade till områdena skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd för både företags- och privatkunder. För att kunna garantera sina kunder den bästa service och ansvar arbetar Anticimex med ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Som ett led i fortsatt kvalitetsarbete kommer Anticimex nu att införa ett nytt resurs- och ruttoptimeringssystem för att ytterligare öka kvaliteten och effektiviteten i leveransen. I samband med detta söker man nu en Processledare Leveransplanering som ska leda och driva arbetet med att implementera systemet samt utveckla förutsättningarna för en optimerad resursplanering. Processledarens uppdrag är att analytiskt och praktiskt säkerställa att leveransplaneringen utförs på ett optimalt sätt och ger önskat resultat. Därför är processledaren expert på processen och också djupt förankrad i hur företaget faktiskt jobbar.

Tjänsten innebär att leda teamet i arbetet med att implementera ett nytt system och ett nytt arbetssätt. Du kommer att arbeta i nära kontakt med olika intressenter i organisationen, bland annat chefer och medarbetare i både kund- och leveransprocessen. Du kommer också att arbeta nära affärs- och tjänsteutvecklare för att säkerställa att alla delar i företagets leverans följer samma linje och att alla arbetar mot samma mål.

I rollen som Processledare Leveransplanering kommer du att hantera såväl tekniska frågeställningar kring hur systemet bör konfigureras och anpassas till Anticimex verksamhet, samt mer processorienterade frågeställningar kopplat till ett förändrat arbetssätt. Du kommer att vara en viktig del i det förändringsarbete som organisationen kommer att göra med målet att optimera leveransen.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Förklara och instruera hur leveransprocessen fungerar
  • Ta emot återkoppling kring hur processen fungerar (frågor och förslag)
  • Analysera konsekvenserna av strategiska och taktiska beslut på processen.
  • Ge återkoppling till Lösningsansvarig inför beslut och inför genomförandeplanering av beslut.
  • Hantera processärenden i Lösningsrådet

Vad kan Anticimex och rollen erbjuda dig?
I den här rollen får du chansen att vara med och bygga upp någonting nytt. Tillsammans med en liten grupp bygger du upp Anticimex leveransprocess, en uppgift där du kommer att kunna både påverka och ta beslut. Genom att få en central roll i ett förändringsarbete kommer du att kunna utveckla dina ledaregenskaper genom de många kontakter du kommer att ha i organisationen.

Anticimex är ett företag som styrs av värderingarna Trust, Innovation, Passion, och detta genomsyrar hela företaget. Företaget har en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet och man ser olika bakgrunder och erfarenheter som berikande i det dagliga arbetet, både internt och i mötet med sina kunder.

Erfarenhet, utbildning och person
Till den här rollen söker vi dig som har omkring fyra års erfarenhet av att arbeta med resurs- och ruttoptimering med systemstöd i ett större tjänsteföretag. Du har arbetat med att konfigurera system och sätta affärsregler för resurs- och ruttoptimering. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete på två olika arbetsplatser, har deltagit i implementering av ett liknande system eller har erfarenhet av att arbeta som trafikledare.

Du har sannolikt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik, statistik eller liknande och det är en fördel om du har läst någon kurs inom området förändringsledning.

Som person bör du ha en god analytisk förmåga och vara intresserad av att arbeta med utveckling och förbättring. Du är en öppen och driven person samt en god informell ledare. Utöver detta bör du vara en god kommunikatör och kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt.

Om företaget

Om Anticimex
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 4 400 anställda i 17 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2016 en sammanlagd omsättning på ca 4,5 miljarder kronor.

Om företaget

Om Anticimex
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 4 400 anställda i 17 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2016 en sammanlagd omsättning på ca 4,5 miljarder kronor.

Processledare Leveransplanering till Anticimex

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}