Har du erfarenhet av att arbeta med marknadsföring inom FMCG? Har du dessutom ett affärstänk och sinne för att skapa attraktiva och lönsamma marknadsaktiviteter? Orkla Care erbjuder dig en spännande roll där du får möjlighet att arbeta med välkända och väletablerade varumärken där du blir en del av ett glatt och kompetent gäng som alla strävar efter att driva Orkla Care mot större framgångar.
Om tjänsten
Som Shopper Activation Manager tillhör du ”Shopper & Category teamet” som är ett av tre ben i Orkla Cares marknadsavdelning. Teamets mål är att skapa de mest effektiva, inspirerande & lönsamma butiksytorna inom dagligvaruhandeln och apotek. Rollen ansvarar för att utveckla och driva attraktiva marknadsaktiviteter i butik (online och offline) med fokus inom DVH. Du ansvarar för ett flertal väletablerade varumärken inom hudvård, house care och hälsa där du arbetar nära Kategorichefer, Brand Managers och försäljning för att maximera effekterna av kategori- och shopper-aktiviteter i de viktigaste kanalerna. Vidare innefattas rollen av att skapa Shopper marketing planer och strategier för att på sikt öka potentialen för respektive varumärke.
Ditt huvudansvar kommer vara att:
Rollen arbetar krossfunktionellt med många kontaktytor både internt och externt där du kommer att koordinera och ha ett nära samarbete med kollegor inom Orkla Care såväl som med företagets Trade marketing byrå, tryckerier och andra externa leverantörer kopplat till ditt uppdrag.
Är det här du?
Vi söker dig som har:
Det är meriterande om du har erfarenhet av Shopper Marketing/Trade Marketing men det är inte ett krav. Det är även ett plus om du har arbetat som Produktchef, junior Brand Manager eller i likvärdig roll.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i ett högt arbetstempo i en organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att vara framgångsrik i rollen är du en initiativtagande ”Doer” som planerar, prioriterar och strukturerar upp ditt arbete med fokus på att nå resultat. Du motiveras av att ha många kontaktytor och har en naturlig förmåga att kommunicera med olika personligheter på ett serviceinriktat och ödmjukt sätt. Vidare är du en person som vågar ifrågasätta och utmana dina kollegor med målbilden att nå högre framgångar. Utöver detta har du ett affärstänk- och lönsamhetsfokus och kommer gärna med kreativa idéer på nya angreppssätt och lösningar. Positiv, glad, prestigelös och ansvarstagande är andra egenskaper som Orkla Care värderar högt.
Om Orkla Care
Orkla Care är en ledande leverantör inom sina kategorier. Några av de mest kända varumärkena är Family Fresh, Grumme, Bliw, Savett, LdB, Nutrilett, Star Nutrition, Pharbio, Möllers och Jordan för att nämna några. Salvequick och Samarin kommer också från Orkla.
Orklas vision är att vara din vän i vardagen. Visionen bygger på kärnvärden som Modig, Pålitlig och Inspirerande. Orkla vill göra varje dag lite bättre med lokala och hälsosammare varumärken som skapar glädje.
Orkla erbjuder
Du välkomnas till en modern arbetsplats med en stimulerande arbetsmiljö, korta beslutsvägar och engagerade chefer och medarbetare. Här blir du en del av ett glatt gäng med bra sammanhållning, stor drivkraft och som brinner för sitt arbete. Det finns även goda karriärmöjligheter internt inom Orklakoncernen för individer som presterar bra och vill utvecklas framåt med bolaget. Vi hoppas att du vill bli en del av oss och vår spännande resa framåt. Vad är hemligheten bakom vår framgång? Våra människor. Om du vill komma med på vår spännande resa, sök vår tjänst redan idag. Vi är stolta över vilka vi är, vad vi gör och hur vi arbetar – vi aspirerar alltid till att utvecklas och växa.
Sökord: Marketing, Marknadsföring, FMCG, ”Shopper Marketing”, ”Trade Marketing”
Orkla Care är en ledande leverantör av kosttillskott, hälsoprodukter, personliga hygienprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och tvättmedel i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Maxim, Pharbio, LdB, L300, Litomove, Pikasol, Salvequick, HTH, Bliw, Family Fresh, Active Care och Samarin. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek. Orkla Care ägs av norska Orkla som är den ledande aktören inom FMCG i Norden och Baltikum, med andra viktiga marknader i Centraleuropa, Österrike och Indien. Totalt ca 18.000 anställda är verksamma i 20 länder, med en omsättning på över 40 miljarder NOK. www.oklacare.se
Orkla Care är en ledande leverantör av kosttillskott, hälsoprodukter, personliga hygienprodukter, munvård, sårvårdsprodukter och tvättmedel i Skandinavien. Några av de mest kända varumärkena är Grumme, Nutrilett, Jordan, Maxim, Pharbio, LdB, L300, Litomove, Pikasol, Salvequick, HTH, Bliw, Family Fresh, Active Care och Samarin. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, hälsokostbutiker och apotek. Orkla Care ägs av norska Orkla som är den ledande aktören inom FMCG i Norden och Baltikum, med andra viktiga marknader i Centraleuropa, Österrike och Indien. Totalt ca 18.000 anställda är verksamma i 20 länder, med en omsättning på över 40 miljarder NOK. www.oklacare.se