Vill du vara delaktig i utvecklingen av morgondagens hållbara bostäder, bostadsområden och städer hos Sveriges största projektutvecklare av bostäder? Trivs du i en fartfylld föränderlig organisation där du spelar en central roll i att säkerställa att uppsatta krav avseende IT- och processutveckling verkställs?
Arbetsuppgifter och tjänsten
Till JM-koncernens avdelning för verksamhetsutveckling söker vi nu dig som vill ansvara för att säkerställa behovsbilden tillhörande området eftermarknad på strategisk, taktisk och operativ nivå. Eftermarknad är ett stort fokusområde inom koncernen med en hög utvecklingstakt vilket i sin tur ställer krav på långsiktig, hållbar förvaltning och utveckling av både processer såsom IT-utveckling. Idag används fastighetsförvaltningssystemet Incit Xpand med tillhörande kundgränssnitt, ett system som kommer att spela en central roll i ditt arbete. Rollen ingår i ledningsgruppen för JM@home, JMs nya bolag för förvaltningstjänster och du kommer även att representera Eftermarknadsområdet i JMs strategiska forum för portföljstyrning och strategisk utveckling.
I rollen ingår bland annat att:
Detta är en tillsvidareanställning i JM:s moderna och fina lokaler i Solna och du rapporterar till Chef för Processutveckling. Vissa resor inom norden ingår i tjänsten.
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har en bred erfarenhet av projektledning och som arbetat i en motsvarande roll under minst fem år, förslagsvis som konsult. Du har i tidigare roller ansvarat för eller implementerat någon form av komplext IT-system och därmed även skaffat dig kompetens inom systemförvaltning. Du är en van kravinsamlare/ställare med erfarenhet av att prioritera. Vi ser gärna att du även har kompetens inom förändringsledning. Har du även erfarenhet och förståelse för fastighetsbranschen är det meriterande.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker därför dig som är lösningsorienterad, prestigelös och som har en god struktur i ditt arbete. Du kommer att ha många kontaktytor och både utforma och driva bland annat workshops vilket ställer krav på både en god administrativ förmåga samt att du är kommunikativ och initiativtagande. Med smidighet hanterar du olika intressenters önskemål och krav och fattar självständigt beslut kring prioriteringsordningar.
Sökord: management, förvaltning, konsult, processutveckling