Till Orkla Cares säljorganisation inom Cederroth Första Hjälpen söker vi nu en regional säljare med ansvar för mellersta och södra Sverige. I din roll arbetar du inom B2B och är ansvarig säljare för sortimentet Cederroth Första Hjälpen i din tilldelade region.
Om tjänsten
I den här rollen arbetar du primärt mot grossister och återförsäljare som du besöker, utvecklar och utbildar. Utöver detta kommer du ha ett antal egna kunder där du på central nivå ansvarar för utveckling och förhandling. I vissa fall kommer rollen innebära sambesök med återförsäljare hos slutkund, där du då mer har rollen som produktspecialist, utbildare och riskbedömare utefter arbetsmiljöverkets föreskrifter.
Vidare innebär tjänsten att du har huvudansvaret för att säkerställa en stark och lönsam försäljningsutveckling inom ansvarsområdet och aktivt stödja försäljningen genom att initiera och skapa effektiva aktiviteter med kunderna.
I rollen ingår:
Vi ser att du utgår från Sydvästra delen av Sverige då flertalet av dina kundmöten kommer att vara centrerade där. Du kommer att utgå från hemmakontor samt ha ett produktlager hemmavid alternativt externt i närheten av där du bor. B-körkort är ett krav.
Cederroth Första Hjälpen har en marknadsledande position i Sverige. Produktkategorin är under stark tillväxt och du kommer att ha goda möjligheter att vara med och påverka utvecklingen. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas i rollen och även internt inom Orkla.
Är det här du?
Eftersom rollen innebär mycket självständigt arbete ser vi att du har arbetat i en fältsäljande (B2B) roll tidigare. Har du exempelvis arbetat med produktförsäljning mot tillverkande industri/bygg-och fastighetssektorn ett par år kan det vara en intressant bakgrund. Du kan även ha arbetat med försäljning i distributörsledet inom ett närliggande produktsortiment. Vi ser även att du har tidigare dokumenterad erfarenhet och god kännedom om försäljningsmodeller- och försäljningscykler. Vi söker dig som har förmågan att kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning såsom IHM eller motsvarande.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person drivs du av att göra affärer och bygga långsiktiga relationer. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en duktig kommunikatör, har ett analytiskt sinne och vana av administration. Du är strategisk i din försäljning samt har god struktur och planeringsförmåga. Vidare är det ett krav att du uttrycker du dig flytande såväl på svenska som engelska, i både skrift och tal samt har en pedagogisk och hjälpsam ådra.
The Business Area Orkla Care operates within the health care, personal care, home care, painting tools, professional cleaning, textiles, and wound care categories. Some of the more well-known brands include Möllers, Maxime, Define, Nutrilett, Sun, Jordan, Pierre Robert, LdB, L300, and Salvequick. Total operating revenues amounted to NOK 6.7 billion 2016, and the Business Area is organized in six Business Units: Orkla Health, Orkla Home & Personal Care, Orkla Wound Care, Pierre Robert, Lilleborg Professional, and Orkla House Care. The largest markets for Orkla Care, with more than 100 MNOK in sales, are Norway, Sweden, Finland, Denmark, Poland, Spain, and the UK.
Business Unit Orkla Wound Care (OWC), a part of Orkla Care, develops and distributes consumer products in Wound Care and First Aid products for workplaces and industrial customers. The main brands include Salvequick, Salvelox, and Dr San within B2C, and Cederroth First Aid within B2B.Orkla Wound Care has a long history and experience with consumer driven innovation and has developed a strong portfolio of brands with market leading positions in key geographies such as Sweden, Norway, Denmark, Finland, Spain, and Hungary, and strong market positions in Poland, Germany (B2B only) and Italy. Operating revenues amounted to SEK 405 million in 2016. OWC has had a good development and will grow strongly in the future, double the turnover within a couple of years.
The Business Area Orkla Care operates within the health care, personal care, home care, painting tools, professional cleaning, textiles, and wound care categories. Some of the more well-known brands include Möllers, Maxime, Define, Nutrilett, Sun, Jordan, Pierre Robert, LdB, L300, and Salvequick. Total operating revenues amounted to NOK 6.7 billion 2016, and the Business Area is organized in six Business Units: Orkla Health, Orkla Home & Personal Care, Orkla Wound Care, Pierre Robert, Lilleborg Professional, and Orkla House Care. The largest markets for Orkla Care, with more than 100 MNOK in sales, are Norway, Sweden, Finland, Denmark, Poland, Spain, and the UK.
Business Unit Orkla Wound Care (OWC), a part of Orkla Care, develops and distributes consumer products in Wound Care and First Aid products for workplaces and industrial customers. The main brands include Salvequick, Salvelox, and Dr San within B2C, and Cederroth First Aid within B2B.Orkla Wound Care has a long history and experience with consumer driven innovation and has developed a strong portfolio of brands with market leading positions in key geographies such as Sweden, Norway, Denmark, Finland, Spain, and Hungary, and strong market positions in Poland, Germany (B2B only) and Italy. Operating revenues amounted to SEK 405 million in 2016. OWC has had a good development and will grow strongly in the future, double the turnover within a couple of years.