Attraheras du av möjligheten att få ansvara för logistik, supply chain och operativt inköp i ett marknadsledande produktbolag? Drivs du av möjligheten att få arbeta i en innovativ miljö där du kommer inneha en nyckelposition? Då kanske detta är något för dig!
Vår affärsidé på Dafo Brand AB är att tillhandahålla ett modernt och effektivt brandskydd. Vi erbjuder marknadens bredaste program av brand- och räddningsmateriel. Allt från brandsläckare för hemmet till avancerade tekniska lösningar för industri och räddningstjänst.
Det är strategiskt viktigt för oss att ha en stark logistikfunktion, nu och i framtiden. Att bara sälja brandskydd är inte tillräckligt, vi är mer engagerade är så. Rådgivning, projektering, montage, utbildning och service utgör också en del av vårt totala kunderbjudande. Varumärket Dafo ska förknippas med hög kvalitet, professionalism och gott affärsmannaskap.
Om tjänsten
Som Logistikchef blir du ansvarig för att initiera, driva och utveckla Dafos logistikfunktion. Du ser till att vår logistikfunktion vidareutvecklas enligt den strategi som du tar fram och som du fortsätter att implementera och utveckla.
I ditt arbete kommer du ha stort fokus på struktur, processer och arbeta med verktyg som gör att vi kan driva och följa upp logistik, supply chain och operativt inköp. Du kommer att ha ett nära samarbete med många av våra medarbetare för att säkra dessa områdens utveckling och förvaltning, av och i organisationen. Det är genom din kompetens och i samarbeten, såväl internt som externt, som det skapas förutsättningar för våra medarbetare och vårt företag att utvecklas. Du samarbetar tätt tillsammans med lagerchef, arbetsledare för verkstaden, inköpare samt produktansvariga.
I rollens ansvar ingår det exempelvis:
I din roll kommer du ha personalansvar för en Lagerchef med cirka 15 anställda lagermedarbetare och montörer under sig, samt två inköpare. Då logistik/inköp genomsyrar hela verksamheten har du många kontaktytor i företaget och kommer samarbeta tätt med andra. Du sitter i ledningsgruppen och rapporterar direkt till vår VD.
Placering på vårt huvudkontor i Tyresö där vi tillbringar minst 3 dagar i veckan. Vi hoppas att du, precis som oss, gillar att vara tillsammans på kontoret och att vara en del av vår verksamhet.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig med relevant eftergymnasial utbildning, eller att vi bedömer din arbetslivserfarenhet som likvärdig. Vi anar att du haft en liknande roll i minst fem år där åtminstone ett par av dessa har varit i en ledande position. Du har god kännedom om processer inom lager, logistik och produktion samt inköp. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta strategisk såväl som operativt inom logistikområdet. Troligtvis har du erfarenhet från produktbolag, gärna i en strikt regulatorisk miljö inom industri.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att göra leverantörsbedömningar, gärna i ett globalt bolag. Avslutningsvis tror vi att du har ett tekniskt intresse, och/eller erfarenhet från bransch med produktion/montering. Utöver detta uttrycker du dig väl på svenska och engelska i både skrift och tal.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Du är prestigelös, inkluderande samt utvecklingsdriven, du lägger stor prestige i ditt arbete. Vidare är du en skicklig strateg som i hög grad vill arbeta operativt och du trivs i en roll med många kontaktytor. Du är serviceinriktad och antar naturligt ett kundperspektiv på saker. Du är van vid att ta initiativ och fokuserar på resultat samt avslutar de projekt som du påbörjar och leder. Vidare är du en person som är diplomatisk men samtidigt en kravställare.
Level Recruitment är sedan 2008 specialister på att rekrytera chefer och specialister. Vi verkar inom områdena Bygg & Fastighet, Ekonomi & Finans, Teknik, HR, IT samt Sälj, Marknad & Logistik. Vi tillsätter årligen fler än 200 rekryteringar i Sverige och fungerar som rekryteringspartner till såväl stora internationella koncerner till mindre företag, organisationer och myndigheter.
Level arbetar enligt en kvalitetssäkrad, kompetensbaserad rekryteringsprocess där ett personligt, diskret och respektfullt bemötande är en självklarhet. För mer information se www.levelrecruitment.se.
Level Recruitment är sedan 2008 specialister på att rekrytera chefer och specialister. Vi verkar inom områdena Bygg & Fastighet, Ekonomi & Finans, Teknik, HR, IT samt Sälj, Marknad & Logistik. Vi tillsätter årligen fler än 200 rekryteringar i Sverige och fungerar som rekryteringspartner till såväl stora internationella koncerner till mindre företag, organisationer och myndigheter.
Level arbetar enligt en kvalitetssäkrad, kompetensbaserad rekryteringsprocess där ett personligt, diskret och respektfullt bemötande är en självklarhet. För mer information se www.levelrecruitment.se.