Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

KAM till Skandikon

Brinner du för att bygga starka kundrelationer och vill vidareutveckla dig i en KAM roll? Drivs du av att arbeta med förbättring och utveckling? Vill du arbeta för ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensions- och stiftelseadministration? Då kan detta vara rollen för dig!

Om tjänsten
Skandikon står precis som andra aktörer i branschen inför ökade krav på digitalisering, effektivisering, transparens och regelefterlevnad. Vi behöver snabbt kunna anpassa oss till våra kunder och deras framtida krav och sedan kombinera det med vårt kunnande inom tjänstepensionsområdet. För att leva upp till nya förväntningar och framtidsäkra vår verksamhet arbetar vi ständigt med att förfina vår strategi och vårt arbetssätt och behöver därför en skicklig KAM att ansvara för några av våra befintliga företagskunder.

Rollen som KAM är en nyckelfunktion inom Skandikon och du kommer arbeta med en handfull kunder som verkar inom tjänstepensionsområdet där fokus kommer ligga på att utveckla affären och vårda kundrelationen. Kunderna har ständigt nya regelverk att förhålla sig till och det präglar affären och behovet för att ständigt arbeta med utveckling. I rollen ingår ett intäktsansvar, att säkerställa leverans enligt SLA och det ligger på dig att agera länken mellan kunden och Skandikons interna utvecklingsprocess. Det ligger även i ditt ansvar att utveckla affären när det kommer till tilläggstjänster.

Du kommer ingå i en grupp på 8 personer bestående av affärs-och verksamhetsutvecklare och en annan KAM. Rollen rapporterar till Chef Kund & Erbjudande. Kontoret är placerat i centrala Stockholm.

Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?
Våra medarbetare är vår största konkurrensfördel. Vi gör komplexa processer enkla och för det krävs djup kompetens och en förmåga att förbli innovativ.

För oss är ett starkt engagemang och stolthet i arbetet centralt. Vi strävar efter att erbjuda en flexibel, modern och individanpassad arbetsplats.

Vi vill kombinera affärsmässighet och spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till våra kunder. Då vi växer och utvecklar vår verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i en miljö med högt tempo. Vi kan i vår tur erbjuda dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Vi premierar nytänkande, egna initiativ och låter våra medarbetare påverka sitt arbete. Ta chansen och sök idag och bli del av en spännande och utvecklande arbetsplats!

Är det här du?
För att du ska passa för tjänsten krävs:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 2 års erfarenhet där du arbetat i en liknande roll med ansvar för stora befintliga nyckelkunder inom B2B segmentet. Du har erfarenhet från försäkring, bolag som verkar inom processer/produkter/tjänster för ekonomiskt flöde, bank, finans eller likvärdigt
  • Har du kunskaper och erfarenhet inom tjänstepension samt arbetat med Lean och agilt tänkande är det ett plus
  • En förutsättning för rollen är att du talar och skriver obehindrat på svenska och känner dig bekväm med affärsengelska

I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du positiv, resultatorienterad, utåtriktad och en person som brinner för affärsdrivna relationer. Du är självgående, lyhörd och med ett naturligt sinne för affärer. Vidare är du transparent och tydlig i ditt sätt att kommunicera och alltid med kunden i fokus. Du har ett strategiskt förhållningssätt, trivs i en miljö i ständig förändring samt har förmåga att hantera flera saker samtidigt i en organisation med högt tempo.

 

Om företaget

Om Skandikon
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensions-och stiftelseadministration. Skandikon är en oberoende tjänsteleverantör i huvudsak inom den svenska tjänstepensionsmarknaden. Skandikons arbetssätt och verksamhetssystem är anpassade för att hantera tillståndspliktig verksamhet. Många av Skandikons uppdragsgivare står under Finansinspektionens tillsyn. Det innebär i praktiken att även Skandikons verksamhet står under denna tillsyn – och hanteras i enlighet med den.

Skandikon är det gemensamma varumärket för Skandikon Administration AB, Skandikon Pensionsadministration AB och Svensk Pensionsadministration KB. De båda förstnämnda är dotterbolag till Livförsäkringsbolaget Skandia medan det sistnämnda ägs av Skandikon tillsammans med Försäkringsbranschens Pensionskassa. Skandikon omsätter ca 154 Mkr och har ca 100 anställda med kontor i Stockholm, Sundsvall och Vilnius. Läs gärna mer på skandikon.se

Om företaget

Om Skandikon
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensions-och stiftelseadministration. Skandikon är en oberoende tjänsteleverantör i huvudsak inom den svenska tjänstepensionsmarknaden. Skandikons arbetssätt och verksamhetssystem är anpassade för att hantera tillståndspliktig verksamhet. Många av Skandikons uppdragsgivare står under Finansinspektionens tillsyn. Det innebär i praktiken att även Skandikons verksamhet står under denna tillsyn – och hanteras i enlighet med den.

Skandikon är det gemensamma varumärket för Skandikon Administration AB, Skandikon Pensionsadministration AB och Svensk Pensionsadministration KB. De båda förstnämnda är dotterbolag till Livförsäkringsbolaget Skandia medan det sistnämnda ägs av Skandikon tillsammans med Försäkringsbranschens Pensionskassa. Skandikon omsätter ca 154 Mkr och har ca 100 anställda med kontor i Stockholm, Sundsvall och Vilnius. Läs gärna mer på skandikon.se

KAM till Skandikon

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}