Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Engagerad och affärsdriven Customer Care Center Manager sökes till KONE!

På KONE vill vi skapa en innovativ kultur som kännetecknas av samarbete och där varje individs bidrag verkligen räknas. Anställdas engagemang är viktigt för oss och vi uppmuntrar delaktighet och utbyte av information och idéer. Hållbarhet är en integrerad del av vår kultur samt i det dagliga arbetet. Vi följer etiska affärsmetoder och strävar efter att utveckla en kultur där samarbete, förtroende, goda prestationer och respekt för varandra värdesätts och belönas. Vi vill vara en utmärkt arbetsplats och är stolta över att kunna erbjuda ett utbud av upplevelser och möjligheter som hjälper dig att nå dina karriärs- och personliga mål samtidigt som du får möjlighet att leva ett hälsosamt och balanserat liv.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Till vår uppdragsgivare KONE söker vi nu en entusiasmerande, engagerad och affärsdriven Costumer Care Center Manager. Du kommer i rollen att ansvara för den totala driften av avdelningen genom att tillgodose behoven hos KONEs kunder samt att stödja serviceorganisation och övriga verksamheter inom KONE i Sverige.

Inom avdelningen arbetar idag runt 50 agenter och du kommer att ha två supervisors och en teamleader rapporterande till dig som i sin tur ansvarar för respektive team. Du leder och fördelar arbetet och driver projekt för att ständigt förbättra och stärka upp våra kundrelationer. I avdelningen ingår larmcentralen som är bemannad dygnet runt. Det är ett högt tempo och krav på korta inställningstider.

I rollen rapporterar du direkt till vår Service Operations Director och tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kista.

I rollen ingår att:

  • ansvara för hantering av call center verksamheten inom budget
  • se till att processer följs enligt definierade globala processer inom KONE
  • ansvara för implementeringen av nya verktyg/processer/system samt säkerställa driftkvalitet
  • ge vägledning till våra call center supervisors
  • rekrytera lämpliga kandidater för call center
  • se till att alla medarbetare har rätt kompetens för att möta kundernas och verksamhetens behov
  • skapa en vänlig och önskvärd arbetsmiljö
  • säkerställa en effektiv hantering och uppföljning av frågor från kund
  • utveckla Costumer Care Center för att stödja hela KONEs serviceorganisation

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och minst 5 års erfarenhet kundservice där merparten har varit i en personalledande roll av ett större team. Du har förståelse för service, ett affärstänk och intresse av att utveckla relationer samt för analys och siffror. Vi söker dig med erfarenhet av förändringsledning och vana av att arbeta både strategisk och operativt.

Du har stor systemvana och arbetar dagligen i MS Office. Har du erfarenhet av att arbeta i SAP eller Salesforce är det ett extra plus.

Du talar och skriver flytande svenska. Då bolagets koncernspråk är engelska förväntas det att du har goda kunskaper i tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Som person är du strukturerad, ansvarskännande och en målinriktad doer som inte är rädd för att ta beslut. Du är kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer samt inger förtroende såväl internt som externt. Du arbetar självständigt, känner dig trygg i din yrkesroll och vågar stå för dina beslut.

Du ger dina anställda en strategisk riktning som du bryter ner till mål och actions och skapar förutsättningar för långsiktighet och hållbarhet.

Slutligen söker vi dig som samarbetar bra inom och utanför enheten samt inspirerar och motiverar din omgivning.

Om företaget

Om KONE
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder säkra och lättillgängliga förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare. 2015 omsatte KONE 8,6 miljarder euro och hade ungefär 50 000 anställda i över 50 länder.

Om företaget

Om KONE
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder säkra och lättillgängliga förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare. 2015 omsatte KONE 8,6 miljarder euro och hade ungefär 50 000 anställda i över 50 länder.

Engagerad och affärsdriven Customer Care Center Manager sökes till KONE!

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}