Sök jobbet
1 Lediga jobb

Service Manager Digital Arbetsplats till JM, Stockholm

JM har en lång historia som en av Nordens främsta bostadsutvecklare och befinner sig just nu på en spännande resa där man vill göra en digital förflyttning. Har du god kunskap inom Microsoftsviten? Arbetar du idag som Service Manager eller Service Delivery Manager? Då kan du vara den vi söker!

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen!

Om tjänsten

Som Service Manager spelar du en central roll i att driva förändringar och förbättringar inom vår digitala arbetsplats. På JM är den operativa driften av Digital Arbetsplats outsourcad och som Service Manager är du tjänsteägare och beställare för den leveransen.

Som tjänsteägare arbetar du proaktivt med att driva och följa upp initiativ som syftar till att optimera vår Digitala Arbetsplats. Vi önskar att du tar en aktiv roll i att utveckla Collaboration-området, särskilt fokuserat på att maximera nyttan av verktygen inom Microsoft 365, Co-pilot samt se möjligheter med att implementera AI som en integrerad del av tjänsten. Vidare ingår tjänsteansvar för livscykelhanteringen av datorhårdvara och mobila enheter.

Rollen agerar brygga mellan verksamheten, övriga IT funktioner och våra leverantörer, där du säkerställer att kommunikationen och samarbetet mellan parterna är transparent och produktivt. Du håller dig uppdaterad med trender inom området och omsätter detta till förslag på nya funktioner som skapar affärsnytta. Du följer upp den externa leveransen för att säkra hög kvalitet och effektivitet.

Din profil

För att lyckas i rollen söker vi dig som har god:

  • Kompetens inom Microsoftprodukter, framför allt inom MS 365.
  • Erfarenhet från en roll som Service Manager, Service Delivery Manager alternativt 2nd / 3rd line support inom Digital Arbetsplats.
  • Förmåga att omvandla verksamhetens behov och funktionskrav till beställningar mot externa leverantörer.
  • Vana av att agera Incident- och Problem Manager
  • Kunskap i svenska och engelska i tal och skrift.

Har du dessutom erfarenhet av att driva förändringar och förbättringar inom digital arbetsplats är det ett stort plus.

Vi betonar betydelsen av dina personliga egenskaper och söker en engagerad, positiv och driven individ som inte bara ser utmaningar, utan också möjligheter till lösningar. Du trivs i en samarbetskultur och är social och ödmjuk i ditt förhållningssätt till arbete och kollegor. Att kunna konkretisera krav till lösningar och samordna tvärfunktionella samarbetspartners är en del som motiverar dig. Din goda kommunikativa förmåga gör att du enkelt kan samarbeta med andra och du har lätt för att förklara komplexa tekniska termer på ett lättförståeligt sätt. Du trivs att arbeta i en miljö där förändringar och utveckling är en naturlig del av vardagen.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en nyckelroll i JMs resa mot nästa generations digitala arbetsplats. Det är ett strategiskt prioriterat område där du får stor möjlighet att vara med och utforma våra digitala tjänster.
Vi vill skapa förutsättningar för en karriär som du känner stolthet över. Det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FN:s globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JM:s klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.

Är du redo att ta steget och leda oss in i framtiden? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team som formar morgondagens arbetsplats!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar JM med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Senior Rekryteringskonsult Jessica Bauer på 08-120 50 422. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Service Manager, Service Delivery Manager, Service Desk, Support, Supporttekniker, MS365, Collaboration

Om företaget

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.


Kontaktperson Jessica Bauer
Tjänstens omfattning Anställningsform Permanent Placeringsort SOLNA
Om företaget

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

Service Manager Digital Arbetsplats till JM, Stockholm

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}