Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Affärsområdeschef till Rydbergs Bygg i Stockholm

Arbetsuppgifter och tjänsten
I rollen som Affärsområdeschef kommer du att leda verksamheten mot uppsatta affärsmål med nöjda kunder och lönsamma ROT-projekt. Verksamheten består av en entreprenadavdelning samt en byggserviceavdelning med placering i Årsta. Du är ytterst ansvarig för enhetens resultat, samt för att styra och samordna verksamheten. Kunderna finns primärt inom kommun, fastighet och industri. Rollen ingår i ledningsgruppen på bolagsgruppsnivå där du arbetar strategiskt med utvecklingsfrågor, effektivisering och förändringsarbete. Rapportering sker till koncern-VD för Bergsgruppen.

I rollen ingår att:

  • Ansvara för hela verksamheten i Stockholm på idag åtta tjänstemän och femton yrkesarbetare. Närmast och direktrapporterande till dig är en byggservicechef, två platschefer och en entreprenadingenjör/kalkylator.
  • Ha ett ekonomiskt ansvar för alla projekt som bedrivs i Stockholm samt säkerställa att dessa sker enligt uppsatt tidsplan och kvalitet
  • Bearbeta kunder och bedriva ett strukturerat försäljningsarbete mot företagskunder inom fastighet, industri och offentlig sektor, med fokus på ROT-projekt mellan 5-50 MSEK.
  • Aktivt arbeta för att skapa ett attraktivt arbetsklimat för medarbetarna och en kultur som går hand i hand med Rydbergs framtidsvisioner om modernt ledarskap.
  • Utveckla och bygga affärsområdet större under förutsättningarna att ekonomiska avdelningsmål för vinst samt att kompetenskraven på nya medarbetare hålls.
  • Fortsätta att effektivisera affärsområdet med processer, rutiner och uppföljningsmetoder.
  • Att tillsammans med VD, driva igenom förändrings- och effektiviseringsprojekt

Tjänsten innebär i genomsnitt ett par resdagar i månaden till Nyköping där huvudkontoret finns.

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna tjänst bör du tidigare ha arbetat i liknande roll. Du har minst 3-5 års erfarenhet från byggbranschen där du har haft ett arbetsledande och ekonomiskt ansvar. Vi ser att du arbetat som projektchef/byggledare/arbetschef/affärschef eller affärsområdeschef inom bygg eller fastighetsbranschen. Du har övergripande kunskaper om byggprocessen och är van att leda andra i ditt arbete inom en projektbaserad verksamhet. Vidare har du arbetat med affärsutveckling av något slag och är van att bygga relationer mot kunder. Du har erfarenhet av att leda projekt över 15 MSEK samt av att upprätta affärsplan och budget.

Vi ser helst att du har en högskoleutbildning eller att du genom arbete skaffat dig motsvarande arbetslivserfarenhet. Utbildning inom ledarskap/business management är meriterande såväl som erfarenhet av att driva förändringsprojekt på avdelnings- eller verksamhetsnivå.

Körkort med minst B-behörighet är ett krav.

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som brinner för affärsutveckling, är förtroendeingivande och trivs i en ledande roll. Vidare är du kommunikativ, tydlig och en visionär. Du drivs av affären och att arbeta i en entreprenörsdriven organisation där individen, resultat och vinst kommer först.

Om företaget

Om Rydbergs bygg
Rydbergs Bygg grundades 1971 och är numera Södermanlands största, privata byggbolag. Vi är ca 85 medarbetare och omsätter ca 180 MSEK, varav ca 60 på Stockholmskontoret. Vi arbetar framförallt i Nyköpings- och Stockholmsregionen och erbjuder tjänster inom nyproduktion, ombyggnation, byggservice, industri och fastighetsutveckling. Våra största kunder är kommuner, fastighetsägare och industrin. Vi ingår även i Bergsgruppen som är en bolagsgrupp med olika inriktningar inom byggbranschen med ca 150 medarbetare och en omsättning på ca 240 MSEK. Vår vision är: ”Branschens attraktivaste och effektivaste arbetsplats år 2025”.

Rydbergs Bygg har tillsammans med övriga bolag i Bergsgruppen varit med om en framgångsrik resa och har vuxit mycket de senaste åren. Företaget utsågs bland annat till ”Gasell-företag” både 2008 och 2009. Efter en stark tillväxt ligger idag fokus på processer, vinstmarginaler och kvalitet innan nästa expansion kan ske. I samarbete med Level Recruitment söker nu därför Rydbergs Bygg en Affärsområdeschef till Stockholmskontoret. Du kommer att bli en nyckelspelare då företaget ska nå sin vision och framtida tillväxtmål. Kontoret i Stockholm har funnits sedan 2010 och kommer att vara ett prioriterat tillväxtområde inom Bergsgruppen under de närmsta åren.

Om företaget

Om Rydbergs bygg
Rydbergs Bygg grundades 1971 och är numera Södermanlands största, privata byggbolag. Vi är ca 85 medarbetare och omsätter ca 180 MSEK, varav ca 60 på Stockholmskontoret. Vi arbetar framförallt i Nyköpings- och Stockholmsregionen och erbjuder tjänster inom nyproduktion, ombyggnation, byggservice, industri och fastighetsutveckling. Våra största kunder är kommuner, fastighetsägare och industrin. Vi ingår även i Bergsgruppen som är en bolagsgrupp med olika inriktningar inom byggbranschen med ca 150 medarbetare och en omsättning på ca 240 MSEK. Vår vision är: ”Branschens attraktivaste och effektivaste arbetsplats år 2025”.

Rydbergs Bygg har tillsammans med övriga bolag i Bergsgruppen varit med om en framgångsrik resa och har vuxit mycket de senaste åren. Företaget utsågs bland annat till ”Gasell-företag” både 2008 och 2009. Efter en stark tillväxt ligger idag fokus på processer, vinstmarginaler och kvalitet innan nästa expansion kan ske. I samarbete med Level Recruitment söker nu därför Rydbergs Bygg en Affärsområdeschef till Stockholmskontoret. Du kommer att bli en nyckelspelare då företaget ska nå sin vision och framtida tillväxtmål. Kontoret i Stockholm har funnits sedan 2010 och kommer att vara ett prioriterat tillväxtområde inom Bergsgruppen under de närmsta åren.

Affärsområdeschef till Rydbergs Bygg i Stockholm

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}