På denna webbplats används cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre.

Jag accepterar

Sök jobbet
1 Lediga jobb

Digital Campaign Manager till McDonald´s

Rollen är nyskapad och ingår i den svenska marknadsavdelningen. Förutom att ha ett nära samarbete med den svenska marknadsavdelningen kommer du att vara en del av ett nordiskt partnerskap med Digital Campaign Managers i Norge, Danmark och Finland. Rollen rapporterar till Media & Customer Experience Manager och kommer också att ha en nära dialog med Food Folk Nordic Head för Digital, Media & CRM.

Du kommer att vara ansvarig för att planera, genomföra, testa och utvärdera vår marknadsföring på digitala plattformar så som exempelvis YouTube och hemsidan i enlighet med de ramar som gäller för McDonalds-konceptet och vår lokala marknadsföringsstrategi. Du kommer även vara ansvarig för mindre digitala initiativ, bland annat våra presentkort och hur vi arbetar med dessa. Arbetet innebär även kravställning och koordinering med externa parter såsom vår reklambyrå och mediebyrå.

Huvudansvar:

  • Planering, genomförande, optimering och utvärdering av medieköp på bland annat YouTube
  • Kravställning och koordinering med mediebyrån och reklambyrån
  • Identifiera nya och relevanta möjligheter för planering, inköp och genomförande av digitala marknadsföringsaktiviteter
  • Huvudansvar för hemsidan: samordning med reklambyrå och ansvara för lokal hosting
  • Ansvara för mindre digitala initiativ

Övrigt:

  • Stöd för digitala projekt, lokala såväl som nordiska
  • Kontakt med relevanta byråpartner i samband med kampanjutveckling, planering och genomförande

Din profil

  • Högre utbildning
  • Minst ett till två års erfarenhet av liknande uppgifter
  • Dokumenterad erfarenhet av hantering och inköp av digitala medieaktiviteter
  • Kompetens inom Googles produkter (Google Marketing Platform, Google Ads etc.), eller programmatisk planering och inköp
  • Resultatorienterad
  • Strukturerad och med ett öga för detaljer
  • Solid förståelse av siffror, data och analys
  • Är en "hands-on" person som kan hålla många bollar i luften samtidigt
  • Är oberoende, ansvarsfull och innovativ, men också en stark lagspelare
  • Flytande svenska och engelska, muntligt och skriftligt

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Food Folk Sverige AB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sissel Pettersen på 08-120 50 426. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Om företaget
Food Folk Sverige AB utvecklar McDonald’s varumärke i Sverige. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja och en av Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Kontaktperson Sissel Pettersen 468-12050426
Tjänstens omfattning Anställningsform Tillsvidare Placeringsort VÅRBY
Om företaget
Food Folk Sverige AB utvecklar McDonald’s varumärke i Sverige. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja och en av Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Digital Campaign Manager till McDonald´s

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}