Vill du utvecklas i en roll med stort eget ansvar? Drivs du av att skapa content med fokus på copy och tycker den finansiella sektorn är spännande? Då kan detta vara möjligheten för dig!
Sergel är ett av de ledande kredithanteringsföretagen i Norden och här får du möjlighet att bli del av en organisation och verksamhet som har som mission att göra affärer mer tillförlitliga och som verkligen bryr sig om de människor de möter.
Om tjänsten
Som Content Creator kommer du ansvara för att skapa engagerande innehåll och storytelling i olika kanaler och med detta bygga vårt varumärke och framför allt skapa nya affärer/leads.
I ditt ansvar ingår exempelvis att:
Du kommer arbeta flexibelt och tvärfunktionellt över hela den interna organisationen i Sverige. Som Content Creator kommer du ingå i marknadsteamet som är under uppbyggnad och rapportera till Head of Marketing. Tjänsten är placerad på Sergels kontor i centrala Stockholm.
Är det här du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, media, kommunikation eller liknande med digitalt fokus. Du har 1–2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med förståelse samt intresse för B2B och den finansiella sektorn. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är intresserad av samt duktig inom Copy Writing, SEO utifrån ett innehållsperspektiv och av arbete i CMS (gärna WordPress) samt optimering och analys i Google Analytics.
Du tycker om att producera texter för blogg, White papers, nyhetsbrev med mera och utöver copyproduktion kommer du även arbeta med enklare visuell produktion; bilder och film. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i redigeringsverktyg som exempelvis Photoshop/InDesign eller motsvarande. I vissa produktioner används extern byrå och du kommer då agera kravställare.
Du är flytande i svenska i tal och skrift och känner dig bekväm med engelska som arbetsspråk. Du är van att dagligen arbeta i arbetsrelaterade verktyg och system.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker dig som drivs av att konkret förverkliga idéer, har förmåga att kommunicera med olika typer av människor oberoende av position och alltid med kunden som främsta fokus. Du är nyfiken, lyhörd och kreativ med ett strukturerad arbetssätt samt förmåga att prioritera i det dagliga arbetet. Vidare är du en lagspelare och har förmåga att proaktivt och självständigt driva ditt arbete framåt med stort fokus på produktion. Du håller dig uppdaterad inom ny teknik, följer ivrigt trender och självklart är digitala och sociala medier din naturliga hemmaplan.
Sergel Principles
Sökord: Digital content producer, digital marknadsföring, copy, webbredaktör, skribent, digitalt content, sociala medier, webb, content marketing, innehållsproduktion, visuell kommunikation, digital design, rörligt, video producer, grafisk formgivning.
We Care
Sergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden. Vi erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel är en del av Marginalen Group och har drygt 350 anställda fördelat i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
På Sergel bryr vi oss om människorna vi möter. Vi ger våra kunder möjlighet att utveckla sin kärnverksamhet, istället för att fokusera på obetalda fakturor. Vi anpassar upplägg efter människors betalningsförmåga och gör vad vi kan för att bidra till en stabil och hållbar ekonomisk lösning. Vår mission är att göra affärer mer tillförlitliga.
We Care
Sergel är en av de ledande leverantörerna av kredithanteringstjänster i Norden. Vi erbjuder tjänster inom kreditscoring, inkasso, köp av fordringar samt meddelande- och betallösningar. Sergel är en del av Marginalen Group och har drygt 350 anställda fördelat i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
På Sergel bryr vi oss om människorna vi möter. Vi ger våra kunder möjlighet att utveckla sin kärnverksamhet, istället för att fokusera på obetalda fakturor. Vi anpassar upplägg efter människors betalningsförmåga och gör vad vi kan för att bidra till en stabil och hållbar ekonomisk lösning. Vår mission är att göra affärer mer tillförlitliga.