På denna webbplats används cookies som gör att webbplatsen fungerar bättre.

Jag accepterar

Sök jobbet
1 Lediga jobb

PMO Ansvarig till Bravida

Motiveras du av att arbeta med förändringsledning och projektstyrning? Bravida erbjuder dig en betydelsefull roll där du ansvarar för att bygga upp och driva företagets PMO och förändringsinitiativ.

Om tjänsten
Som ansvarig för PMO kommer du tillsammans med kollegor i teamet att ansvara för att driva och koordinera ett flertal förändringsinitiativ där ni säkerhetsställer progression i pågående förändringsprojekt samt att dessa uppnår önskad effekt. Då Bravida inte har ett PMO idag får du möjlighet att bygga upp ett välfungerande projektkontor stödjer framdriften av initiativ. Du leder arbetet tvärfunktionellt inom olika delar av Bravida i nära kontakt med interna stakeholders och förväntas skapa positivitet kring förändringar inom verksamheten. Rollen innebär en bredd av arbetsuppgifter inom förändringsledning på både operativ och taktisk nivå.

I din roll som PMO Ansvarig kommer du att:

  • Ansvara för att bygga upp ramverket och strukturen för Bravidas gemensamma projektkontor
  • Stödja eller driva implementationen av koncerngemensamma program, förvärv och initiativ, med bäring på system och processer.
  • Medverka till att lösa eskalerade frågor som uppkommer under implementationer.
  • Kunna agera Train the Trainer och utgöra kontaktyta i den initiala utrullningen.
  • Leda analys- och effektutvärdering under implementering genom Impact Assessments och Puls Checks eller lämplig form av progressuppföljning.
  • Utarbeta implementationspaket som är pedagogiska och införsäljande, samt tidigt involvera chefer och divisionsteam inför implementation.
  • Ansvarar för att löpande kommunicera publikt inför och under pågående implementationer.

Du kommer att tillhöra koncernstaben Affärsutveckling som just nu är under uppbyggnad. Detta innebär att du får möjlighet att både forma din egna roll samt att bidra med idéer kring den blivande organisationen och dess utveckling.

Tjänsten är placerad på Bravidas trevliga huvudkontor vid Telefonplan och du rapporterar till Chef Affärsutveckling / CBDO. Vissa resor inom Norden ingår i rollen.

Utvecklingsmöjligheter
Bravida blev utnämnd till ”Universums” 9:e bästa arbetsgivare 2018 och är ett växande bolag som strävar efter att ligga i framkant och att bli bättre varje dag. Du erbjuds en öppen och rättfram kultur där medarbetarna värnar om ett nära samarbete och där alla hjälps åt. Varje medarbetare är viktig och ges därför ett stort ansvar i sin roll där kunskapsdelning och intresse för förtagets utveckling är viktiga nycklar för att bygga starka team. Företaget lägger stor vikt vid att ta hand om sina medarbetare och värnar om att varje individ ska få möjligheter att växa inom bolaget. Bravida Sverige befinner sig i ett mycket spännande skede i en framtidsbransch som drivs av stora investeringar i energieffektivisering, bostäder, kontor, infrastruktur och teknikutveckling för att skapa en hållbar samhällsutveckling.

Är det här du?
Då detta är en ny tjänst på Bravida krävs det att du har en god erfarenhet av förändringsledning och projektstyrning/PMO där du framgångsrikt drivit och koordinerat ett flertal förändringsprojekt. För att vara framgångsrik i rollen har du även erfarenhet och intresse av att utföra lönsamhetsanalyser och effektutvärderingar där du säkrar alla steg i ett projekt. Vidare har du en akademisk examen inom ekonomi, IT eller teknik. Du uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att engagera och påverka omgivningen positivt vid förändring. Som person knyter du lätt kontakter med andra och du har en situationsanpassad kommunikationsstil. Du försöker initialt bibehålla ett helhetsperspektiv och ser det som en rolig utmaning att lära dig nya områden med ett intresse av att förstå detaljerna. Att koordinera, samordna och driva på frågor framåt är något som kommer naturligt för dig. Vi söker dig som intar ett framtidsperspektiv som utmanar vårt sätt att tänka där du agerar sparringpartner mot kollegor, chefer och användare i implementeringsfrågor. Positiv, affärsmässig och kommunikativ är andra egenskaper som Bravida värderar högt.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bravida med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på ”Sök jobbet”-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Jessica Bauer. Urvalet av ansökningar sker löpande och kommer att påbörjas i mitten på augusti. Välkommen in med din ansökan!

Om Bravida
Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 12 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se


Kontaktperson Jessica Bauer 08-120 50 422
Tjänstens omfattning Heltid Anställningsform Tillsvidareanställning Placeringsort Stockholm

Om Bravida
Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 12 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se

PMO Ansvarig till Bravida

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}