Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Teknisk kundservicemedarbetare till TE Connectivity

Som kundservicemedarbetare får du en viktig roll i kontakten med våra kunder där du ger rådgivning och förslag på lösningar gällande våra produkter, arbetar med ordermottagning och relationsbyggande merförsäljning. Arbetet ställer höga krav på en nära kontakt med våra kunder och god förståelse för deras behov men också ett nära samarbete med de interna avdelningarna samt utveckling av interna processer för att ständigt förbättra vår servicenivå.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Ditt huvudsakliga arbete innebär att via telefon och e-mail besvara frågor gällande våra produkter och kundens beställningar, ge kostnadsförslag, förbereda offerter och registrera ordrar i SAP och e-Commerce. För att undvika förseningar i leveransen håller du koll på restorder och återrapporterar löpande till kund, följer upp eventuella klagomål, returer och fakturafrågor. Vidare innebär tjänsten att du tillsammans med försäljningsavdelningen ansvarar för att kunderna har uppdaterade prislistor, följer med på kundbesök vid behov och samarbetar med kollegor i övriga Skandinavien.

Tjänsten är placerad på TE Connectivitys kontor i Upplands Väsby och du rapporterar till Customer Service Manager i Tyskland.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som trivs i en teknisk miljö, har stort intresse av att lära dig våra produkter och har några års erfarenhet av kundservicearbete med teknisk inriktning. Du har gymnasieutbildning och med fördel även relevant vidareutbildning. Då vi dagligen arbetar i SAP SD är det ett krav att du har kunskap i detta system samt att du förutom svenska även känner dig bekväm med att prata engelska.

Våra kunder har höga förväntningar på professionellt partnerskap varför det är avgörande att ditt arbetssätt präglas av affärsmässighet och att du har en talang för att skapa goda och långsiktiga relationer.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du lösningsinriktad och resultatdriven och van att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus på kvalitet. Sist men inte mist så brinner du för att ge kundservice i världsklass!

Vi tror att nyckeln till framgång är våra engagerade medarbetare som alla är delaktiga i utvecklingsarbetet vad gäller arbetsprocesser, kommer med förslag på förbättringar som skapar värde för våra kunder och trivs med att arbeta i team.

Om företaget

About TE Connectivity

TE Connectivity (NYSE: TEL) is a $14 billion global technology leader. Our connectivity and sensor solutions are essential in today’s increasingly connected world. We collaborate with engineers to transform their concepts into creations – redefining what’s possible using intelligent, efficient and high-performing TE products and solutions proven in harsh environments. Our 80,000 people, including 7,500 design engineers, partner with customers in over 150 countries across a wide range of industries. We believe EVERY CONNECTION COUNTS – www.TE.com.

Om företaget

About TE Connectivity

TE Connectivity (NYSE: TEL) is a $14 billion global technology leader. Our connectivity and sensor solutions are essential in today’s increasingly connected world. We collaborate with engineers to transform their concepts into creations – redefining what’s possible using intelligent, efficient and high-performing TE products and solutions proven in harsh environments. Our 80,000 people, including 7,500 design engineers, partner with customers in over 150 countries across a wide range of industries. We believe EVERY CONNECTION COUNTS – www.TE.com.

Teknisk kundservicemedarbetare till TE Connectivity

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}