Tillsatt

Global advokatbyrå söker medarbetare till kontorsservice

Företaget

Linklaters lämnar juridisk rådgivning till världens ledande företag, finansiella institutioner och statliga organisationer i deras mest komplexa transaktioner och ärenden. Med 27 kontor i de främsta affärs- och finanscentra, levererar Linklaters en unik service till klienter över hela världen. Linklaters är den enda ledande globala advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. www.linklaters.com

Arbetsuppgifter och tjänsten

Linklaters Advokatbyrå söker nu en medarbetare till kontorsservice – en varierande och spännande tjänst där du kommer att ha en viktig roll i det dagliga arbetet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i centrala Stockholm. Du kommer att rapportera till Operations Manager.

I rollen kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en internationell miljö som präglas av ett högt tempo med många korta deadlines. Tjänsten innebär höga krav på utförande och servicenivå. Du kommer ansvara för både större och mindre interna projekt där din roll är kritisk för planering och genomförande. Vidare kommer du att få egna ansvarsområden inom funktionen och på sikt finns det möjlighet till ytterligare utökat ansvar.

I rollen ingår:

  • posthantering, ta emot leveranser och kontakt med fastighetsskötare
  • att löpande beställa och ha koll på lagerstatus gällande kontorsmaterial
  • att vara delaktig i det systematiska brandskyddsarbetet
  • att kopiera, skriva ut och producera dokument på uppdrag av medarbetare i organisationen
  • att ta hand om mindre reparationer och lättare fastighetsskötsel inklusive den tekniska infrastrukturen som skrivare, kopiatorer och fax
  • att vara kontaktperson gentemot säkerhetsföretaget samt ta hand om passerkort m.m.
  • att planera och genomföra interna flyttprojekt, samt bistå vid behov med planering och genomförande av interna och externa events
  • övriga ad-hoc uppgifter

Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter under minst två år. Om du har erfarenhet från den finansiella sektorn, annan advokatbyrå eller liknande miljö ser vi detta som meriterande.

Du har gymnasieutbildning och är flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som viktigt att du har en god teknisk förståelse samt generellt goda IT-kunskaper.

Som person är du praktiskt lagd och tycker om ett aktivt arbete. Du är proaktiv och självgående med öga för detaljer. Du är prestigelös, har en god känsla för service och tycker om att ständigt överträffa andras förväntningar. I rollen krävs det att du är noggrann och strukturerad då ingen dag är den andra lik.


Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm