Arbetsuppgifter och tjänsten
Svensk Handel söker Dig som vill arbeta med administration och inkoppling av våra kollektivavtal .
Svensk Handels medlemsföretag blir bundna av kollektivavtal genom att handlingar utväxlas mellan Svensk Handel och de fackliga motparterna s.k. avtalsinkoppling. Merparten av arbetsuppgifterna består av arbete med kollektivavtalsinkopplingar.
I arbetet har Du mycket telefonkontakt med medlemsföretagen, informerar om kollektivavtal och avtalsförsäkringar. Arbetet sker i nära samarbete med våra arbetsrättsjurister. En del av arbetet består även av att hjälpa arbetsrättsjuristerna med administrativa uppgifter som utskick, bokning av möten och resor.
Erfarenhet, utbildning och person
Det är en fördel om Du tidigare har arbetat med frågor som rör kollektivavtal. Vi utgår ifrån att Du har intresse av att utvecklas inom det området. Rollen kräver en lugn och pedagogisk person som har en säljande förmåga samt vana att arbeta självständigt.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta med Word och Excel .
Tjänsten är placerad på Svensk Handels kontor i centrala Stockholm.
Om Svensk Handel
Svensk Handel har cirka 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 22 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom detalj- och partihandel. Svensk Handel har till uppgift att stärka handelns företag och skapa bättre förutsättningar för handel. Idag arbetar en halv miljon människor inom handeln, som får en alltmer framträdande roll inom svensk ekonomi. Nästan en tiondel av Sveriges BNP utgörs av handel.
Om Svensk Handel
Svensk Handel har cirka 13 000 medlemsföretag med sammanlagt 22 000 arbetsplatser, där 300 000 människor är verksamma i olika branscher inom detalj- och partihandel. Svensk Handel har till uppgift att stärka handelns företag och skapa bättre förutsättningar för handel. Idag arbetar en halv miljon människor inom handeln, som får en alltmer framträdande roll inom svensk ekonomi. Nästan en tiondel av Sveriges BNP utgörs av handel.