B2B Sales Manager till Klarvinduer

Om tjänsten
Motiveras du av att bygga upp en verksamhet genom egna idéer och ditt know how? Har du en entreprenuell ådra med förmågan att strukturera och planera din väg framåt? Klarvinduer är en estnisk fönster -och dörrtillverkare med säte i Estland och Danmark som nu söker efter deras nästa B2B Sales Manager i Sverige. I rollen får du en möjlighet att på ditt eget tillvägagångssätt bygga upp affären i Sverige, med hjälp av dina nätverk och befintliga kontaktar i branschen, och samtidigt representera en uppstickare på marknaden med en modern framförhållning och mycket fokus på e-handel. Låter det intressant? Då kan den här rollen vara något för dig!

Som B2B Sales Manager kommer du självständigt att ansvara för att bygga Klarvinduers affär på den svenska marknaden.
I rollen ingår:

• Bygga upp och utveckla verksamheten med hjälp av din lokala kunskap inom branschen och via ditt nätverk bland partners, byggbolag och återförsäljare
• Sätta upp en strategi som anpassas och fungerar på den svenska marknaden och med hjälp av den metodiskt bearbeta marknaden
• Bidra till att den svenska e-Commerce sajten är uppdaterad och lokalanpassad och ständigt arbeta med förbättringsarbete anpassad till den svenska marknaden

I den här rollen är din förmåga att strukturera, planera och skapa en struktur väldigt viktig då du från början arbetar självständigt. Eftersom din lokala branschkunskap efterfrågas kommer de flesta beslut kring vilken strategi som ska följas ligga på dig. Om affären och lönsamheten går bra kommer du på sikt få möjlighet att anställa kollegor och själv utvecklas i din roll som ledare. Som en del av Klarvinduer globalt blir du en del av en kultur som vill vara allt annat än traditionell och som ständigt söker nya möjligheter att göra saker på ett annat sätt inom fönster-och dörrindustrin. Klarvinduer speglas av ett gäng energiska, ambitiösa, passionerade och roliga kollegor.

Du kommer att utgå från ett kontorshotell, men fördel någonstans i Mälardalsregionens omnejd. Resor kommer att ingå i rollen då du har hela Sverige som region.

Du rapporterar du till CEO i Estland.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har tidigare erfarenhet från fönster-och dörrindustrin. I minst 3-5 år har du arbetat i branschen i en säljande/affärsutvecklande roll och du har hunnit arbeta upp ett närverk bland kunder och partners på marknaden. Meriterande är om du tidigare har drivit upp en verksamhet från scratch och har vanan inne av att arbeta självständigt inom en större region.

Du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.
B körkort är ett krav.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker efter dig som gillar att ta eget ansvar och vågar följa nya tankesätt inom industrin. Klarvinduer lägger en stor vikt vid sin e-handel så ett digitaliserat mindset behöver finnas hos rätt kandidat. Vidare är du en do:er som klarar av att arbeta efter eget huvud. Du är en duktig kommunikatör och är kreativ med inställningen att det mesta går att lösa. Struktur och planering är något du behärskar väl, liksom förmågan att till en början arbeta utan stöd av kringliggande stödfunktioner på den svenska marknaden. Sist, men inte minst, är du empatisk och kan sätta dig in i kundens behov, samtidigt som du står upp för företagets och dina egna värderingar.

Om Klarvinduer
Klarvinduer är ett estniskt fönster och dörrtillverkare, som grundades 2014. Vi säljer trä- och trä / aluminiumprodukter uteslutande till den danska marknaden, och våra kunder är både privata konsumenter och snickare. Till skillnad från våra konkurrenter inom branschen närmar vi våra kunder via en prisbelönt e-handelswebbplats www.klarvinduer.dk


Kontaktperson:

Susanna Hörler
08-120 50 420

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm