Business Transformation Manager – Head of PMO till Bravida

Har du erfarenhet av förändringsledning och transformation? Vill du vara med och driva transformation i ett börsnoterat företag som arbetar med fastigheters livgivande funktioner? Bravida erbjuder dig en betydelsefull roll där du ansvarar för att bygga upp, ta ägarskap och driva företagets PMO och förändringsinitiativ.

Om tjänsten
Som Business Transformation Manager kommer du att ansvara för att driva och koordinera ett flertal förändringsinitiativ brett inom Bravida där du säkerhetsställer progression i pågående förändringsprojekt samt att dessa uppnår önskad effekt. Då Bravida inte har ett PMO idag får du mandat att bygga upp ett välfungerande projektkontor som du sedan driver framåt på ett framgångsrikt sätt. Du förväntas skapa positivitet kring förändringar där du leder arbetet tvärfunktionellt inom olika delar av Bravida i nära kontakt med interna intressenter. Rollen innebär en bredd av arbetsuppgifter inom förändringsledning på både taktisk och operativ nivå.

I din roll som Business Transformation Manager kommer du att:

• Stödja eller driva implementationen av koncerngemensamma program och initiativ, förändring med bäring på system och processer.
• Medverka till att lösa frågor som uppkommer under implementationer.
• Kunna agera Train the Trainer och utgöra kontaktyta i den initiala utrullningen.
• Leda analys- och effektutvärdering under implementering genom Impact Assessments och Puls Checks eller lämplig form av progressuppföljning.
• Utarbeta implementationspaket som är pedagogiska och införsäljande, samt tidigt involvera chefer och divisionsteam inför implementation.

Du kommer att tillhöra koncernstaben Affärsutveckling som just nu är under uppbyggnad. Detta innebär att du får möjlighet att både forma din egna roll samt att bidra med idéer kring den blivande organisationen och dess utveckling.

Tjänsten är placerad på Bravidas trevliga huvudkontor vid Telefonplan och du rapporterar till Chef Affärsutveckling / CBDO. Vissa resor inom Sverige ingår i rollen.

Utvecklingsmöjligheter

Bravida blev utnämnd till ”Universums” 9:e bästa arbetsgivare 2017 och är ett växande bolag som strävar efter att ligga i framkant och att bli bättre varje dag. Du erbjuds en öppen och rättfram kultur där all försäljning och leverans sker decentraliserat. Varje medarbetare är viktig och ges därför ett stort ansvar i sin roll där kunskapsdelning och intresse för förtagets utveckling är viktiga nycklar för att bygga starka team. Företaget lägger stor vikt vid att ta hand om sina medarbetare och värnar om att varje individ ska få möjligheter att växa inom bolaget. Bravida befinner sig i ett mycket spännande skede i en framtidsbransch som drivs av stora investeringar i energieffektivisering, bostäder, kontor, infrastruktur och teknikutveckling för att skapa en hållbar samhällsutveckling.

Är det här du?
Då detta är en ny tjänst på Bravida krävs det att du har en god erfarenhet av förändringsledning och projektstyrning/PMO där du framgångsrikt drivit och koordinerat ett flertal förändringsprojekt. För att vara framgångsrik i rollen har du även erfarenhet och intresse av att utföra lönsamhetsanalyser och effektutvärderingar där du säkrar alla steg i ett projekt. Vidare har du en akademisk examen inom ekonomi, IT eller teknik. Du uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att engagera och påverka omgivningen positivt vid förändring. Som person knyter du lätt kontakter med andra och du har ett situationsanpassat ledarskap. Du försöker initialt bibehålla ett helhetsperspektiv och ser det som en rolig utmaning att lära dig nya områden med ett intresse av att förstå detaljerna. Att koordinera, samordna och driva på frågor framåt är något som kommer naturligt för dig. Vi söker dig som intar ett framtidsperspektiv som utmanar vårt sätt att tänka där du agerar sparringpartner mot kollegor, chefer och användare i utvecklings- och implementeringsfrågor. Positivitet, affärsmässighet och flexibilitet är andra egenskaper som Bravida värderar högt.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Bravida med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Jessica Bauer. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Om Bravida
Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 11 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 160 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se

Kontaktperson:

Jessica Bauer
08-120 50 422


Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm