Anticimex söker Work Force Manager, Norrköping

Motiveras du av utmaningar och problemlösning? Har du en analytisk förmåga och brinner för att arbeta med kundserviceplanering? Vi letar efter en positiv, driftig och kommunikativ medarbetare som älskar siffror. Anticimex är ett internationellt och välkänt företag med familjär stämning med stark tillväxt som nu behöver stärka upp vår kundservice med en Workforce Manager.

Om tjänsten
Som Workforce Manager ansvarar du för att verksamheten inom kundservice alltid är optimerad. Detta arbete sker i nära samarbete med chefen för Nationell Kundservice och våra operativa chefer inom avdelningen. Som Workforce Manager spelar du en central roll för organisationens lönsamhet. Rollen innebär att du ansvarar för prognostisering, bemanning och uppföljning av den dagliga driften av Anticimex kundservice.

Du ansvarar för forecasting – genom analys av historisk volym och hanteringstider i kombination med planerade aktiviteter. Du identifierar avvikelser, behov och problem samt tar fram lösningar på hur verksamhetens bemanningsplanering bör optimeras såsom utveckling och effektivisering av schemaläggning. Du följer upp och utvärderar resultat för hela kundserviceprestationen samt kommer med förslag och förbättringar för att öka kvaliteten. Vid behov kommer du att stötta i kundservice genom att realtidsövervaka samt uppdatera och optimera schema.

Vi erbjuder dig:

• en gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning
• goda karriärmöjligheter
• frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify

Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.

Tjänsten är stationerad i Norrköping.

Är det här du?
Vi söker dig som:

• har ett sinne för siffror och en bra analytisk förmåga
• är flexibel, proaktiv och lösningsorienterad
• kan tolka rapporter och instruktioner i grafer och diagram
• kan underhålla befintliga rapporter men även uppdatera, expandera och korrigera under föränderliga förhållanden
• kan leverera ett besked eller förslag på ett tydligt och strukturerat sätt, samt utveckla/lägga fram förslag och idéer med en övertygande metod
• har mycket goda kunskaper i Excel

Dina personliga egenskaper och ditt intresse för analys och statistik väger tungt i urvalsprocessen. Det är också viktigt att du trivs med att befinna dig i en flexibel miljö där det händer mycket och där riktlinjerna snabbt kan förändras. Erfarenhet av WFM inom call center-branschen är mycket meriterande. Resor kan förekomma. I höst flyttar vi till nya fräscha lokaler i Norrköping.

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Anticimex med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith på 08-120 50 410. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: bemanning, kundservice, kundtjänst, call-center, Excel, prognostisering, uppföljning, schemaläggning, analytisk, Norrköping, Östergötland

Om Anticimex AB
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 4 400 anställda i 17 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2016 en sammanlagd omsättning på ca 4,5 miljarder kronor.


Kontaktperson:

Christian Smith
08-120 50 410

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Norrköping