Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Upphandlings- och avtalsansvarig till Sollentunahem

I samarbete med vår kund, Sollentunahem, rekryterar vi nu en Upphandlings- och avtalsansvarig vars huvudsakliga ansvar blir att driva och utveckla Sollentunahems upphandlingsarbete.

Arbetsuppgifter och tjänsten
Du tillhör Fastighetsavdelningen och kommer initialt att arbeta med avtal och leverantörer inom det området men framöver kan du även komma att få ett övergripande ansvar för Sollentunahems samtliga upphandlingar, avtal och leverantörsbedömningar. Du erbjuds en roll med stort eget ansvar hos en trygg, långsiktig och prestigelös arbetsgivare.

Ansvarig för upphandling, uppföljning och granskning av nödvändiga ram- och serviceavtal inom bolaget. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. följande:

  • Genomföra nödvändiga upphandlingar av ram-, skötsel- och serviceavtal.
  • Ha kontroll på avtalstider och genomföra förlängningar, indexregleringar m.m.
  • Hålla i/delta vid drift- och kontraktsmöten.
  • Kontroll av kvalité på utfört arbete i samarbete med förvaltare, fastighetsvärdar m.fl.
  • Sakgranskning och stickprovskontroll av fakturor.
  • Stödja förvaltare och projektledare med kunskap inom upphandling vid olika projekt.
  • Stödja andra avdelningar i upphandlingar (exempelvis ekonomiavdelningen).

Tjänsten är placerad på Sollentunahems kontor i centrala Sollentuna och du rapporterar till Fastighetschef.

Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med erfarenhet av upphandlingsarbete, avtalsskrivning och avtalsförvaltning (AFF). Du är väl förtrogen med LoU, har god kunskap i entreprenadjuridik och är en van förhandlare. Erfarenhet från fastighetsbranschen ses som meriterade. Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik alternativt motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet inom området.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är affärsinriktad och har god förståelse för ekonomiska förutsättningar och konskevenser i samband med upphandlingar. Du är noggrann, strukturerad och självgående. Då detta är en ny tjänst på Sollentunahem är det avgörande att du är handlingskraftig, organiserad och resultatdriven. Vidare krävs att du har ett konsultativt förhållningssätt, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är prestigelös och har god samarbetsförmåga.

Du talar och skriver flytande svenska och har goda datakunskaper. Har du kunskaper i upphandlingsprogram som OPIC, Tensign eller likande är det meriterande.

Om företaget

Om Sollentunahem
Sollentunahem är ett dynamiskt bostadsföretag med fokus på attraktiv boendemiljö. Vi verkar i en expansiv kommun med bra kommunikationer, ett rikt frilufts- och kulturliv, ett varierat bostadsbestånd och ett näringsliv med god tillväxt. Hos oss jobbar du med människor för människor och är med och skapar morgondagens bostäder och bostadsområden. Vi har ambitionen att vara det ledande företaget för ett hållbart boende! Sollentunahem har drygt 60 medarbetare, cirka 6 000 hyreslägenheter och nära 130 000 kvadratmeter lokaler. Vårt huvudkontor är centralt placerat i fräscha lokaler intill Sollentuna centrum.

Om företaget

Om Sollentunahem
Sollentunahem är ett dynamiskt bostadsföretag med fokus på attraktiv boendemiljö. Vi verkar i en expansiv kommun med bra kommunikationer, ett rikt frilufts- och kulturliv, ett varierat bostadsbestånd och ett näringsliv med god tillväxt. Hos oss jobbar du med människor för människor och är med och skapar morgondagens bostäder och bostadsområden. Vi har ambitionen att vara det ledande företaget för ett hållbart boende! Sollentunahem har drygt 60 medarbetare, cirka 6 000 hyreslägenheter och nära 130 000 kvadratmeter lokaler. Vårt huvudkontor är centralt placerat i fräscha lokaler intill Sollentuna centrum.

Upphandlings- och avtalsansvarig till Sollentunahem

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}