Locum söker Driftcontroller till Förvaltningsområde Nord

Företaget
Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.

På uppdrag av Stockholms läns landsting genomför vi en av de största satsningarna någonsin på sjukhusfastigheterna inom länet. Ny-, om- och tillbyggnader på bland annat Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, S:t Görans sjukhus och Danderyds sjukhus ska färdigställas under de närmaste åren. Utöver det driver vi ca 800 byggprojekt årligen inom vårt ordinarie förvaltningsuppdrag.

Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.
Locums ledord är lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet, handlingskraft. Läs mer om oss på www.locum.se

Arbetsuppgifter och tjänsten
Jobbar du idag inom fastighetsbranschen och har erfarenhet av fastighetsdrift och/eller teknisk projektledning? Locum erbjuder dig en omväxlande och central beställarroll där du har möjlighet att bidra till de bästa möjliga vårdlokalerna för offentliga och privata hyresgäster.

En Driftcontrollers huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för uppföljning av de avtal som vi har med leverantörer gällande fastighetsdrift och utemiljö i syfte att säkerställa en avtalsenlig leverans. I denna tjänst ingår även ett förbättringsarbete samt att utveckla och förbättra processerna. Som driftcontroller inom FO Nord kommer du att ansvara för uppföljning av driften för sjukhus i innerstan och västerort.

Locum har ungefär 300 anställda med bred och stark kompetens inom fastighetsförvaltning, byggprojektledning och teknik. Vi är stolta över att ha lyckats uppnå jämn könsfördelning och en bra åldersspridning. Du kommer att sitta i moderna, attraktiva och tillgängliga lokaler centralt på Södermalm på Locums huvudkontor.

Nu behöver vi fler kollegor som delar våra värderingar och som vill bidra till det viktiga samhällsuppdraget vi har. Med lyhördhet gentemot våra uppdragsgivare, tydlighet, ansvarstagande och handlingskraft agerar vi för att uppnå våra mål.

Vi erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med kompetenta och inspirerande kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.

I rollen ingår att:

- Uppföljning av avtal avseende fastighetsdrift och utemiljö på strategisk såväl som operativ nivå.
- Framtagande av driftstatistik per förvaltningsobjekt för att sedan analysera och driftoptimera samt genomföra erforderliga åtgärder
- Daglig avstämning med driftentreprenörens platsledning
- Uppföljning av avtal avseende drift- och markentreprenader
- Uppföljning av mediaförbrukning
- Budgetering, prognos och bokslut avseende media- och fastighetskostnader
- Incidentrapportering
- Fakturering och vidarefakturering gentemot driftentreprenörer
- Genomföra driftmöten
- Delta i upphandling av entreprenader och i arbetet med underhållsplanering
- Medverka till utveckling inom arbetsområdet och medverka i interna utvecklingsprojekt
- Driva förbättringsarbete och utveckla processer

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har en bred fastighetsteknisk kunskap och gedigen erfarenhet av avtalsuppföljning. Vi ser även att du har erfarenhet av teknisk projektledning. Erfarenhet och/eller kunskap inom AFF-avtal är ett starkt önskemål.

Vi tror att du antingen har:

• En utbildningsbakgrund som högskoleingenjör eller motsvarande samt har minst 3–5 års erfarenhet från relevanta roller eller
• En teknisk gymnasieutbildning samt minst fem års arbetslivserfarenhet från relevanta roller

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker efter dig med god samarbetsförmåga och kvalitetsmedvetenhet. Du ska vara analytisk och våga hantera mer komplexa frågeställningar och inte vara rädd för att fatta snabba beslut. Du är kommunikativ samt trivs i en utåtriktad roll där relationsskapande står i fokus. Vi sätter värde på din förmåga att självständigt strukturera upp ditt arbete och att du uppskattar en omväxlande vardag med periodvis högt tempo.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Locum med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sarah Sturesson på 08-120 50 425. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!


Kontaktperson:

Sarah Sturesson
08-120 50 425

Tjänstens omfattning:  Heltid

Anställningsform:  Tillsvidareanställning

Placeringsort:  Stockholm

Publiceringsdatum:  02/10/2017

Registrera CV

Ladda upp din CV hos oss. Du gör det i tre enkla steg där du bifogar din CV.

Det underlättar om du bifogar din CV i Word-format. Då kan vi nämligen söka på huvudord och lättare matcha dig med rätt jobb.

Logga in

Optimerad för Internet Explorer, Firefox och Google Chrome.

Logga in för att uppdatera din CV så säkerställer du att vi alltid uppdaterad information om dig. Genom att hålla din profil uppdaterad ökar dina chanser att hitta ditt drömjobb genom oss.