Tillsatt jobb
1 Referensuppdrag

Produktchef Reklam till Swedavia

Arbetsuppgifter och tjänsten

Produktchef Reklam ska centralt ansvara för utvecklingen av Swedavias reklamaffär som idag är uppdelad i två delar: Outsourcing på Stockholm-Arlanda Airport/Bromma Stockholm Airport och egen försäljningsorganisation för övriga flygplatser. (Fr o m 2013 kommer en modell att användas för alla Swedavias flygplatser).

Produktchef Reklam leder dels Swedavias externa reklampartner och dels ett internt team av reklamsäljare som täcker övriga flygplatser. Utveckling av affären sker i nära samarbete med respektive flygplats reklamansvarig.

I rollen ingår bland annat:

  • Ansvar för Swedavias reklamförsäljningsaffär.
  • Ansvar för marknads- och försäljningsstrategier.
  • Ansvar för inlämnad och överenskommen försäljningsbudget gentemot respektive flygplatschef.

Erfarenhet, utbildning och person

För att passa i tjänsten har du minst 10 års arbetslivserfarenhet varav 6 års erfarenhet från B2B och köp av reklamplatser, främst utomhusreklam. Du har haft budgetansvar och har dokumenterad erfarenhet av att leda personalteam både funktionellt och direktrapporterande.

Du har högskoleutbildning inom marknadsområdet.

Vi söker dig som är kreativ, initiativrik, kommunikativ samt resultat- och kundorienterad. Vidare trivs och stimuleras du av att driva och medverka i förändringsarbete. Du besitter god samarbetsförmåga och drivs och motiveras av att skapa starka team.

Om företaget

Om Swedavia

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen har 2 500 medarbetare och huvudkontoret finns på Stockholm Arlanda flygplats.

Commercial & Marketing (C&M) är en ny avdelning inom Swedavia med ett nationellt uppdrag att utveckla Swedavias 10 flygplatser utifrån målen flygtillgänglighet, lönsamhet och kundnöjdhet. Detta gör vi genom funktionsstyrning och samverkan med dotter/intressebolag samt flygplatsernas chefer, marknadsansvariga och kommersiellt ansvariga. Vi arbetar utifrån ett kommersiellt perspektiv där våra produkter och tjänster ska skapa nytta samt värderas av resenärer och kunder (B2B). C&M har också till uppgift att förädla och utveckla Swedavias varumärke för ökat resenärs-, kund- och medarbetarvärde.

Om företaget

Om Swedavia

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen har 2 500 medarbetare och huvudkontoret finns på Stockholm Arlanda flygplats.

Commercial & Marketing (C&M) är en ny avdelning inom Swedavia med ett nationellt uppdrag att utveckla Swedavias 10 flygplatser utifrån målen flygtillgänglighet, lönsamhet och kundnöjdhet. Detta gör vi genom funktionsstyrning och samverkan med dotter/intressebolag samt flygplatsernas chefer, marknadsansvariga och kommersiellt ansvariga. Vi arbetar utifrån ett kommersiellt perspektiv där våra produkter och tjänster ska skapa nytta samt värderas av resenärer och kunder (B2B). C&M har också till uppgift att förädla och utveckla Swedavias varumärke för ökat resenärs-, kund- och medarbetarvärde.

Produktchef Reklam till Swedavia

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}