Sök jobbet
1 Lediga jobb

Teamlead till JMs IT Servicedesk, Stockholm

Är du en tekniskt kunnig person med en genuin vilja att coacha och stötta andra? Vill du ta nästa steg i din karriär och leda ett team av kompetenta IT-tekniker hos en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder? Då kan detta vara rollen för dig!

JM befinner sig på en spännande resa där varje individ har en viktig roll. Här är det lätt att bli sedd och uppmärksammad – en kultur som det är lätt att växa i helt enkelt. Tillsammans bygger vi framtidens samhällen där människor skall leva och bo i flera generationer.

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen!

Om tjänsten 

Som Team Lead för JMs IT Servicedesk får du det bästa av två världar – operativt ledarskap och tekniskt djup. Du leder det dagliga arbetet i ett sammansvetsat team med fem IT-tekniker samtidigt som du själv är hands-on i komplex incidenthantering, främst inom Microsoftsviten.

Du blir en viktig länk mellan servicedesken och andra delar av IT-organisationen, och har en nyckelroll i att säkerställa en förstklassig användarupplevelse. I rollen kommer du också att delta i olika förändringsinitiativ i nära samarbete med tjänsteägare och andra berörda parter för att driva en positiv utveckling av JMs IT-miljö. Du har ett nära samarbete med externa leverantörer, vilket innebär att du behöver trivas med att verka i en tvärfunktionell kontext med många olika stakeholders. Rollen kräver både struktur, servicekänsla och en god teknisk förståelse.

Rollens huvudsakliga ansvar innebär att:

  • Operativt leda, coacha och stötta teamet i det dagliga arbetet
  • Agera teknisk expert samt driva komplexa incidenter och tekniska problem
  • Säkerställa en effektiv resursplanering i teamet
  • Fördela, följa upp och kvalitetssäkra incidenthantering
  • Följa upp statistik kring ärenden och beställningar
  • Samverka med interna och externa intressenter (användare, leverantörer, tjänsteägare)

Din profil

För att lyckas i rollen söker vi dig som har:

  • Flerårig erfarenhet från en roll inom teknisk support alternativt som systemförvaltare eller motsvarande roll
  • Djup teknisk kunskap inom Microsoft-miljöer (Microsoft 365)
  • Förmåga att felsöka och lösa komplexa incidenter
  • En stark vilja och drivkraft i att coacha och leda andra
  • God kommunikationsförmåga och ett serviceinriktat mindset
  • Kunskap i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi betonar betydelsen av dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad, positiv och trivs i en miljö där förändring och utveckling är en naturlig del av vardagen. Du trivs med sociala interaktioner och har ett ödmjukt förhållningssätt till både kollegor och arbetsuppgifter. Som person motiveras du av att arbeta med teknisk problemlösning och att hitta lösningar som verkligen gör skillnad för användarna. Du har lätt för att samarbeta med andra, kommunicerar tydligt och kan förklara tekniska termer på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du tycker om att dela med dig av din kunskap och inspirera andra till att växa – både tekniskt och i sin yrkesroll.

Vi vill att du delar våra kärnvärden kvalitet, pålitlighet, långsiktighet, engagemang, lyhördhet och stilkänsla.

Hos oss får du arbeta i en organisation med tydlig framåtanda och stark teamkänsla. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med utrymme att påverka och utveckla både processer och människor. Vi erbjuder ett intressant IT-landskap med mycket ny teknik i scopet och som en del av vår IT-servicedesk kommer du att spela en nyckelroll i att stödja vår digitala transformation.

Vi erbjuder

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.

Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar JM med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Senior Rekryteringskonsult Jessica Bauer på 08-120 50 422. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, IT-support, ITservicedesk, servicedesk, supportmedarbetare, secondlinesupport,

Om företaget

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Vår verksamhet är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter ca 14 miljarder kronor och har ca 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.


Kontaktperson Jessica Bauer
Tjänstens omfattning Heltid Anställningsform Tillsvidare Placeringsort Solna
Om företaget

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Vår verksamhet är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter ca 14 miljarder kronor och har ca 2 200 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

Teamlead till JMs IT Servicedesk, Stockholm

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}