Sök jobbet
1 Lediga jobb

Fastighetsförvaltare till Rikshem, Norrköping

Rikshem bildades 2010 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vår affärsidé är att långsiktigt och hållbart äga, utveckla och förvalta våra bostäder och samhällsfastigheter.

Är du inspirerad av möjligheten att ta fullt ansvar för ett specifikt fastighetsbestånd och samtidigt driva utvecklingen av både medarbetare och fastigheter? Trivs du i en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö där du verkligen kan göra skillnad? Då är detta rollen för dig! Vi söker en erfaren förvaltare med bakgrund inom bostadsförvaltning där kunden alltid står i centrum.

Om tjänsten

Rikshem söker nu en engagerad fastighetsförvaltare till Hagebyområdet i Norrköping som blir en viktig del av ett sammansvetsat team med tekniker, uthyrare, förvaltare, förvaltningsassistenter och en gruppchef. I rollen som förvaltare har du budget- och resultatansvar för en portfölj av bostadsfastigheter. Du arbetar med långsiktig fastighetsutveckling och fokuserar på ökad kundnöjdhet och förebyggande insatser inom drift, underhåll och förvaltningsprojekt.

Ditt arbete omfattar även områdesutveckling och trygghetsfrämjande insatser inom portföljen samt uppföljning av eventuella bostadsvakanser. Du ansvarar för samordning och kontakt med leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar. Daglig kontakt med bostadshyresgäster är också en central del av rollen. Dessutom har du ett arbetsledande ansvar för tekniker, där du stöttar, leder och fördelar det dagliga arbetet.

En vanlig vecka på jobbet:

  • Ansvarar du för beställning, förvaltning och underhåll av fastighetsbeståndet i enlighet med den överenskomna affärsplanen.
  • Har du regelbunden kontakt med hyresgäster och genomför aktiviteter för att förbättra kundnöjdheten.
  • Hanterar du fakturor samt följer upp budget och resultat för fastighetsportföljen.
  • Samordnar du insatser från leverantörer och entreprenörer i underhållsprojekt och hyresgästanpassningar.
  • Förhandlar du lokalhyresavtal och följer upp eventuella vakanser i fastigheterna.
  • Initierar du och följer upp upphandlingar av entreprenörsavtal i samarbete med inköpsavdelningen.

Tjänsten rapporterar till gruppchef Förvaltning och du utgår ifrån kontoret i Norrköping.

Är det här du?

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning, exempelvis en högskoleutbildning eller YH-utbildning inom ekonomi, byggingenjör eller fastighetsförvaltning. Du har tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning och bostäder samt en god förståelse för socioekonomiskt utsatta områden och områdesutveckling. En god ekonomisk förståelse är en förutsättning för denna roll samt att du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att samordna och upphandla underhålls- och ombyggnadsprojekt samt har kunskap om hyresjuridik.
Som förvaltare har du en bred och varierande tjänst där du har många olika kontaktytor samt arbetar med många parallella uppgifter. Ett lösningsorienterat och resultatmedvetet arbetssätt är en framgångsfaktor för rollen. Som person har du ett positivt mindset, är trygg i dig själv och van vid att ta egna initiativ. Du är bekväm med att arbeta både självständigt och i grupp. Dessutom har du ett genuint intresse och god förståelse för kundens behov, samt en stark känsla för service och affärsmässighet.

Vi erbjuder dig

  • Ett härligt kontor centralt beläget i Norrköping
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
  • Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Nathalie Alaoui på 08-120 50 402 eller Susanna Hörler på 08-120 50 420. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sökord: Hyresfastigheter, hyresgästhantering, budgetering, drift, underhåll, fastighetsutveckling

Om företaget

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.


Kontaktperson Nathalie Alaoui
Tjänstens omfattning Heltid Anställningsform Tillsvidare Placeringsort Norrköping
Om företaget

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Fastighetsförvaltare till Rikshem, Norrköping

För att söka tjänsten, fyll i uppgifterna nedan. Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. Lycka till!
{{file.name}}