Vill du arbeta på ett utav Sveriges största privata fastighetsbolag? Lockas du av möjligheten att få arbeta med förvaltning av samhällsfastigheter? Om du trivs som bäst i en händelserik vardag där du kommer att göra stor skillnad är detta rollen för dig!
Tjänsten utgår från Rikshems kontor beläget centralt i Nacka och du rapporterar till Fastighetschef samhällsfastigheter östra Sverige.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att vara kund hos oss och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om rollen som fastighetsförvaltare
Som fastighetsförvaltare blir du en viktig nyckelfunktion för våra hyresgäster och i arbetet med vårt fastighetsbestånd. Du har helhetsansvar för ekonomi, teknik, myndighetskrav och kund för en fastighetsportfölj bestående av samhällsfastigheter med Nacka kommun som största hyresgäst.
Du ingår i ett team bestående av förvaltningsassistent, fastighetsförvaltare och teknisk förvaltare. Ni kommer arbeta nära tillsammans med att säkerställa ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt för en långsiktig förvaltning och utveckling av våra fastigheter. Det ligger även i ditt ansvar att hitta förbättringspotential i fastighetsportföljen och samt bidra med att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier.
En vanlig vecka på jobbet:
För att du ska lyckas i rollen tror vi att…
Du som person är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du kommer ha många kontakter såväl internt som externt, och det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett nära samarbete med kollegor och uppskattar en tät dialog. Vidare är du serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du är affärsmässig och har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
Ett plus om du har:
Vi erbjuder dig:
Om rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta senior rekryteringskonsult Sissel Strand på 08-120 50 426. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.